Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 21:12   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kjære, søte, lille du, hvor er disse hersketeknikkene du snakker om?

Jeg synes det er påfallende at enkelte, oi, shit, jeg mener Siri, Joika og Nooria stadig vekk utpeker seg i diskusjoner lik denne. De prøver å kneble andre, men er samtidig de som mener takhøyden er lav.

Takhøyden er himmelhøy på FP, man kan si (innenfor norsk lov) nøyaktig det man måtte ønske. At man får motbør, at folk reagerer, betyr bare at man er uenige, for det er ingen som nekter deg å si det.

Men hva som er lov er ikke det samme som takhøyde i mitt hode. Takhøyde handler mer om hva og hvem som blir tolerert.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:22   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men hva som er lov er ikke det samme som takhøyde i mitt hode. Takhøyde handler mer om hva og hvem som blir tolerert.

For meg er det ganske stor forskjell på toleranse og aksept. Det at vi ikke sletter, eller utestenger, og at du (så lenge du holder deg innenfor loven og forumreglene) kan poste det du vil tyder på toleranse, det at du møter motbør på det du skriver tyder på at du ikke får aksept for det du poster.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:30   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

For meg er det ganske stor forskjell på toleranse og aksept. Det at vi ikke sletter, eller utestenger, og at du (så lenge du holder deg innenfor loven og forumreglene) kan poste det du vil tyder på toleranse, det at du møter motbør på det du skriver tyder på at du ikke får aksept for det du poster.

Ja, det stemmer. Tenkte bare mer på kulturen her på forumet, men formulerte meg kanskje dårlig.

Gammel 15-04-08, 21:38   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Å ikke ta seg selv høytidelig + lese, lære og delta = å ha det GØY på FP

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 21:24   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Som flere har nevnt tidligere, er man en nærtagen sjel med altfor lange tær vil man ta alt til seg og leser man innleggene med surpomp-briller kan alt oppfattes som et angrip på person og ikke på sak. Det er ingen som bestemmer hva eller hvem som blir tolerert, backer du ut litt, senker skuldrene og leser innlegg med helt vanlige brilleglass oppdager du kanskje at ting ikke er så ille som du først antok, men klart, poster du dustetråd på dustetråd, sutrer og surmuler, så er det kanskje ikke så rart at folk danner seg et inntrykk av deg som bruker og gjerne svarer i en litt annen tone enn vil-du-kose-om-det .

Gammel 15-04-08, 21:29   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Som flere har nevnt tidligere, er man en nærtagen sjel med altfor lange tær vil man ta alt til seg og leser man innleggene med surpomp-briller kan alt oppfattes som et angrip på person og ikke på sak. Det er ingen som bestemmer hva eller hvem som blir tolerert, backer du ut litt, senker skuldrene og leser innlegg med helt vanlige brilleglass oppdager du kanskje at ting ikke er så ille som du først antok, men klart, poster du dustetråd på dustetråd, sutrer og surmuler, så er det kanskje ikke så rart at folk danner seg et inntrykk av deg som bruker og gjerne svarer i en litt annen tone enn vil-du-kose-om-det .

Joda, jeg er enig i dette. Var bare ment som litt flisespikking i fht innholdet i begrepet "takhøyde".

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.