Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 20:34   #81
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Angående det som diskuteres nå, så er det min mening at mye av det som sies kan sies, men det bør sies med mer respekt. Man trenger ikke å høvle over andre og latterliggjøre slik at den som kom litt skjevt ut blir lei seg og andre sitter med flau smak i munnen og får flashbacks til "de tøffe jentene på røykehjørnet på skolen" av å lese. Det går også fint an å få trådene over i fjasing og bruke humor, men humoren bør ikke være på den som har tråkket skjevt sin bekostning. Det meste kan sies dersom man har respekt i bunn.

:respekt:

Dette er jeg helt enig med deg i. Det har noe med menneskesyn å gjøre. Det er veldig sårende å bli angrepet som person, fordi man ikke er enig i en diskusjon. Språkbruken er også viktig her. Heldigvis har den blitt bedre i det senere fra enkelte.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:35   #82
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være seriøs et øyeblikk. Jeg har til tider også synes at personangrepene har tatt av, men selvjustisen her på forumet har jeg aldri sett makan til noe sted, og jeg får mye mer makk av de evige forurettede som ikke makter å glemme gamle fornærmelser, enn de som til tider lar fingrene løpe av med seg i affekt, men som allikevel ikke kaller en tråd for noe annet enn en tråd, og starter med blanke ark og farjestifter neste dag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:36   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er dumt hvis noen føler seg mobbet. Det vil jeg alltid synes. Det betyr ikke at jeg synes noen regler skal endres (jeg synes det er dumt at noen er ensomme også, men jeg vet ikke helt hvordan man kan gjøre noe med det).

Denne tråden her er et typisk eksempel på selvjustisen som preger forumet. I stedet for at DM skriver et langt, stramt innlegg i en låst tråd og henviser til forumreglene (og bortviser alle som klager), sender hun ballen over til den gemene hop. Jeg tror noen kommer til å tenke seg litt mer om hvordan de svarer nykommere neste gang. Og andre ikke. Slik justerer det seg.

Flinke DM.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:37   #84
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kose litt med dem liksom?

Vi er åpenbart fra forskjellig planet Kasia.

Gammel 15-04-08, 20:37   #85
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så er jeg drittlei av at noen markante og elskede forumbrukere stadig blir kalt for enkelte. Sorry, Jessica. Jeg kunne selvfølgelig fjaset det til i en kommentar og allikevel fått frem meningen min, men nå skal jeg "gjera alle til lags".

Gammel 15-04-08, 20:38   #86
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

For å være seriøs et øyeblikk. Jeg har til tider også synes at personangrepene har tatt av, men selvjustisen her på forumet har jeg aldri sett makan til noe sted, og jeg får mye mer makk av de evige forurettede som ikke makter å glemme gamle fornærmelser, enn de som til tider lar fingrene løpe av med seg i affekt, men som allikevel ikke kaller en tråd for noe annet enn en tråd, og starter med blanke ark og farjestifter neste dag.

Jeg er enig med deg. Det er en unik og flott gjeng som er her. Forumet er summen av dets brukere, så all ære til alle for alt som er bra!

Gammel 15-04-08, 20:38   #87
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg mobbet. Jeg får ALLTID skylden, spesielt fra forumledelsen. Jeg syns alle burde be meg om unnskyldning.

Gammel 15-04-08, 20:39   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg føler meg mobbet. Jeg får ALLTID skylden, spesielt fra forumledelsen. Jeg syns alle burde be meg om unnskyldning.

Nå synes jeg enkelte sutrer litt her.

Gammel 15-04-08, 20:39   #89
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Takhøyden er høy for velbegrunnede meninger og godt informerte innlegg.

Takhøyden er vel på høyde med en krypkjeller for innlegg med ubegrunnete synsinger som ikke har rot i virkeligheten eller som er av typen "kaller du meg en dårlig mor"

Det nettopp derfor jeg digger dette forumet.

Gammel 15-04-08, 20:40   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig redd for Noen og Enkelte. De virker sjempeskumle.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:41   #91
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå synes jeg enkelte sutrer litt her.

Gammel 15-04-08, 20:41   #92
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Typisk at du må få tråden til å handle om deg .

Gammel 15-04-08, 20:42   #93
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener selvsagt også at man skal behandle andre med respekt og ikke mobbe noen. Jeg prøver å gjøre begge deler og tror og håper at ingen har følt seg mobbet av meg. Ingen har sagt noe om det i allefall. Diskusjonen her er på et prinsipielt grunnlag for meg og jeg er veldig enig med Tinetoff i dette innlegget:

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det at FP ikke forsøker å passe for alle, er faktisk noe av det jeg liker aller best ved forumet. Folk er forskjellige. Alle skal ikke kose seg overalt. Deal with it.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Vi er åpenbart fra forskjellig planet Kasia.

Ja det tror jeg nok. Nå var det et forsøk på litt vennlig fjas, men du er tydeligvis ikke mottakelig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 20:43   #94
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Typisk at du må få tråden til å handle om deg .

Ja, se der. Når "andre" snakker om seg selv i denne tråden, blir det ikke kommentert, ergo har jeg HELT rett i at jeg er forumets sorte får.

Gammel 15-04-08, 20:45   #95
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Takhøyden er vel på høyde med en krypkjeller for innlegg med ubegrunnete synsinger som ikke har rot i virkeligheten eller som er av typen "kaller du meg en dårlig mor"

Det finnes en hel del forumdeltakere som har velbegrunnede meninger og godt informerte innlegg som går litt på tvers av "kjerneverdiene", og som derfor opplever mer "takhøyde på høyde med en krypkjeller".

Gammel 15-04-08, 20:45   #96
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, se der. Når "andre" snakker om seg selv i denne tråden, blir det ikke kommentert, ergo har jeg HELT rett i at jeg er forumets sorte får.

Det er selvsagt forskjell på "enkelte" og "andre". Dsjeez.

Gammel 15-04-08, 20:46   #97
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Gammel 15-04-08, 20:46   #98
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

... jeg er forumets sorte får.

Hva kan i så fall det komme av mon tro?

Gammel 15-04-08, 20:46   #99
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det finnes en hel del forumdeltakere som har velbegrunnede meninger og godt informerte innlegg som går litt på tvers av "kjerneverdiene", og som derfor opplever mer "takhøyde på høyde med en krypkjeller".

Hva som er velbegrunnede meninger er jo, som alt annet, rimelig relativt, og hvis man er godt informert bør man ikke har problemer med at andre argumenter i mot, med sine velbegrunnede og godt informerte meninger.

Gammel 15-04-08, 20:47   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dsjeez.

Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.