Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Flisespikkere, hjelp meg!

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 15:50   #21
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flisespikkere, hjelp meg!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det skal i et (amerikansk) vitenskapelig tidsskrift. De vil ha dobbel linjeavstand, men sier ingenting om hvordan markere avsnitt. Det må da finnes regler for dette? Kvasiavsnitt er ihvertfall feil.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Dette har ikke så lang liste, nei. De skal jo uansett ha teksten inn i sin egen lay-out, så kanskje ikke akkurat dette spiller så stor rolle for de.

Jeg antar at det er preprint (på godt norsk ) dere skriver nå, som skal kommenteres på av review'ere (mer godt norsk) og at det er grunnen til kravet om dobbel linjeavstand? I såfall spiller det jo liten rolle hvordan det hele ser ut nå, bortsett fra at det er vesentlig at review'erne eller layout-folka ser hvor nytt avsnitt begynner. Det blir vanskelig hvis dere har det dere kaller kvasiavsnitt.

Generelt synes jeg kvasiavsnitt er ødeleggende for helhetsinntrykket.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 15:56   #22
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Står ikke dette hjemlet i NS 4133? Har også hatt maskinskriving Men NS brukes kanskje ikke i USA, når jeg tenker meg om

Gammel 15-04-08, 16:21   #23
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg antar at det er preprint (på godt norsk ) dere skriver nå, som skal kommenteres på av review'ere (mer godt norsk) og at det er grunnen til kravet om dobbel linjeavstand? I såfall spiller det jo liten rolle hvordan det hele ser ut nå, bortsett fra at det er vesentlig at review'erne eller layout-folka ser hvor nytt avsnitt begynner. Det blir vanskelig hvis dere har det dere kaller kvasiavsnitt.

Generelt synes jeg kvasiavsnitt er ødeleggende for helhetsinntrykket.

Jepp, du har rett, dette skal til reviewere og det er derfor det er dobbel linjeavstand. Kvasiavsnitt er ødeleggende for helhetsinntrykket og det vil vi IKKE. Som jeg skrev ovenfor, det er bare så irriterende å bli flisespikket feil om og om igjen.

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Står ikke dette hjemlet i NS 4133? Har også hatt maskinskriving Men NS brukes kanskje ikke i USA, når jeg tenker meg om

Ah! NS, det var noe sånt jeg var ute etter.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:24   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk Standard, er desverre ikke så utbredt i USA som man kanskje skulle ønske?

Gammel 15-04-08, 16:32   #25
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Norsk Standard, er desverre ikke så utbredt i USA som man kanskje skulle ønske?

Nei, desverre, og veldig rart.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.