Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I god tid før 1. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-08, 00:51   #21
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I god tid før 1.mai

Første vers, riktignok. Jeg greier så og si aldri å huske mer enn ett vers av en sang.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:52   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det nødvendig å legge ut den teksten? Den kan vel alle.

Jeg sendte mann (nå ex)og barn i 1. maitog i fjor, men før det gikk vi alltid sammen.

Har ikke rukket å tenkt på det ennå i år. Mulig vi samles og går alle sammen nå ogå.

Gammel 12-04-08, 00:53   #23
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg kan ikke de sangene, men rydde og rake i hagen og sånn kan jeg alikevel gjøre andre dager i året enn akkurat 1 mai.

Har faktisk aldri hørt de sangene før eller

Gammel 12-04-08, 00:54   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvah? Ikke en gang internasjonalen?

Da får du følgende oppgave i år: Gå i tog på 1.mai.

Gammel 12-04-08, 00:56   #25
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvah? Ikke en gang internasjonalen?

Da får du følgende oppgave i år: Gå i tog på 1.mai.

kanskje det gitt, men har aldri gjort det før eller. men 1 mai er alikevel ikke en arbeidsdag hos oss.

Gammel 12-04-08, 00:59   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så lenge Frp ikke kommer til makten, så er det nok fortsatt en fridag.
Det er faktisk bare 1. og 17. mai som er røde dager ihht. arbeidsmiljøloven. Tenk, det visste dere ikke, nei.
Kom dere ut og gå i tog, enkelte steder i verden blir man selv i 2008 drept for å være fagorganisert.

Gammel 12-04-08, 01:00   #27
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg kan ikke den sangen. Tror ikke jeg skal gjøre hagearbeid den dagen, men det er nok mest for at jeg hater hagearbeid

Gammel 12-04-08, 01:06   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, så lenge Frp ikke kommer til makten, så er det nok fortsatt en fridag.
Det er faktisk bare 1. og 17. mai som er røde dager ihht. arbeidsmiljøloven. Tenk, det visste dere ikke, nei.
Kom dere ut og gå i tog, enkelte steder i verden blir man selv i 2008 drept for å være fagorganisert.

Gubben min påstår at det du skriver her er feil.
Det er ikke arbeidsmiljøloven men Lov om 1. og 17. mai.
(jeg har ikke peiling, men han påstår det og sier at få vet om loven)

Gammel 12-04-08, 01:14   #29
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Gubben min påstår at det du skriver her er feil.
Det er ikke arbeidsmiljøloven men Lov om 1. og 17. mai.
(jeg har ikke peiling, men han påstår det og sier at få vet om loven)

Nåh, kan hende jeg husker feil. En eller annen plass i den tjukke feite boka med lover, står det i hvert fall.
Poenget er at det er de eneste høytidsdagene man får betalt for. Med mindre man har tariff, åff kårse.

Anyhows;

Opprinnelig lagt inn av aml

Det skal være arbeidsfri fra kl. 1800 dagen før en søn- eller helgedag og til kl. 2200 dagen før neste virkedag. Jul-, påske- og pinseaften skal det være arbeidsfri fra kl. 1500 til kl. 2200 dagen før neste virkedag. Arbeid innenfor disse tidsrom regnes som søn- og helgedagsarbeid.

Opprinnelig lagt inn av Tariffavtalen for KS

Helgeaftener o.l.

Arbeidstakere med ordinær dagarbeidstid slutter arbeidet, uten trekk i lønn, kl
12.00 onsdag før skjærtorsdag, pinse-, jul- og nyttårsaften. Ovennevnte
arbeidstakere med tjeneste på lørdag gis fri påskeaften uten trekk i lønn.

Sist redigert av Ru : 12-04-08 kl 01:25.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 01:18   #30
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hovedsaken er jo at man har fri de dagene.

En i klubbstyret der mannen min sitter er sitter i kommunestyret for FrP, og han mener der er Frp helt på trynet for fagforening må man ha. I tillegg sitter en kommunerepresentant for Rød i samme klubbstyre.
Snakk om ytterpunkter.

Gammel 12-04-08, 01:29   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg måtte selvsagt sjekke opp i dette; og naturlig nok hadde LO svaret:

Sitat:

Har jeg krav på lønn på røde dager?

Uorganisert
Du har krav på lønn i forbindelse med 1. og 17. mai, dette er det en egen lov som sikrer deg.
Organisert (tariffavtale)
Du har krav på ordinær lønn ved alle høytidsdager og helligdager.

Gammel 12-04-08, 01:30   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

En i klubbstyret der mannen min sitter er sitter i kommunestyret for FrP, og han mener der er Frp helt på trynet for fagforening må man ha.

Jeg synes det er kjempefascinerende at så mange organiserte stemmer FrP, all den tid FrP faktisk presterte å utrope et av LO-forbundene til sin hovedfiende nummer 1 under sist valgkamp.
De er jo fullstending i mot kollektive avtaler, f.eks.

Gammel 12-04-08, 01:55   #33
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He he, tror du virkelig jeg kommer til å la være å dra på hytten bare fordi noen skal synge gamle sanger om igjen?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 01:57   #34
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Jeg skal ringe deg, Missa. Live overføring fra Torgalmenningen.

Jeg kan godt ringe deg senere på dagen også, når den ordentlige feiringen begynner.

Gammel 12-04-08, 02:05   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: I god tid før 1.mai

Jeg har til tider refrenget på hjernen, og nå fikk jeg det igjen, takk
Får vel begynne å lære yngstemann denne nå.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 02:05   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Værsågod Aminta.

Gammel 12-04-08, 09:07   #37
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier faktisk å synge internasjonalen for barna i barnehagen. Tidlig krøkes osv. Men i år har jeg permisjon da..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 09:36   #38
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nå er det på tide å bytte ut Til Ungdommen med Internasjonalen på senga hvis ungene skal kunne den på torget 1. mai. Takk for påminnelsen! Det er ganske søtt med små barn som sitter på pappaens skuldre med knyttneven hevet.

Veronal, du kan friske opp arbeidersangene dine litt og komme på Utheim kvelden før 1. mai, der blir det visesang!

Gammel 12-04-08, 10:04   #39
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg synes det er kjempefascinerende at så mange organiserte stemmer FrP, all den tid FrP faktisk presterte å utrope et av LO-forbundene til sin hovedfiende nummer 1 under sist valgkamp.
De er jo fullstending i mot kollektive avtaler, f.eks.

Jeg synes det er mer skremmende enn fascinerende. Veldig mange av FrPs tilhengere vil tape på å ha FrP ved makten. Det er utrolig hvor stor påvirkningskraft lovnader om billigere bensin, mat og alkohol har på et enfoldig sinn. Og så hjelper det sikkert å få høre at ingenting er vår skyld, men de analfabete muslimenes.

Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 10:16   #40
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I god tid før 1. mai

Ååå, nå kom jeg på hvorfor jeg liker dette forumet...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.