Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg drømmer om hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 21:06   #21
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg drømmer om hund

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Det er fine hunder!

Hannene har det med å være hissige på andre hannhunder, de går ikke sammen i det hele tatt. Det stemmer på min fars mellomshnauzer.
Han er en livlig, glad og vennlig kar.

En av grunnene til at vi satser på tispe, vi er ikke så hundevante heller så det er nok greit å begynne med ei dame.

Gammel 18-03-08, 01:39   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Her har vi drømmerasen

De er utrolig flotte!

Gammel 23-03-08, 22:21   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg lest enda mer, og snakket med hundefolk. Blir av flere advart mot å kjøpe mellomshnauzer som grønn hundeeier. Dermed heller vi nok en gang tilbake mot dverg. Har funnet en seriøs oppdretter med begge raser nå og håper på å få gode råd der.

Gammel 23-03-08, 22:23   #24
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg elsker schnauzere (og spesielt Riesen) Har selv en tispe, det eneste problemet med henne er at hun er fæl til å bjeffe (de har et stort vokterinstinkt). Vil absolutt anbefale å begynne med en tispe, schnauzere kan være svært egenrådige, og hannhundene spesielt. Her er bilde av min sammen med kullsøsteren, min ligger foran.

Sist redigert av Nina : 21-07-08 kl 22:30.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:26   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Nina : Så flotte jenter begge to !
Jeg elsker riesen jeg også, min barndoms drømmehund Tyre var ei svær og flott tispe jeg hadde mange flotte somre samme med. Dessverre blir det alt for stor hund for oss som bor i et lite pepperkakehus og har tre unger.
Dersom vi ender med mellomshnauzer vil jeg absolutt ha tispe, om det blir dverg (som det ser ut som akkurat nå) spiller visst ikke kjønn like stor rolle.

Gammel 23-03-08, 22:33   #26
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja det er fine hunder. Min har dessverre en arvelig sykdom som er ganske vanlig hos Riesen, lavt thyroxinnivå, så hun må gå på medisiner resten av livet. Er usikker på om denne sykdommen er vanlig også hos de mindre schnauzerne, men du burde undersøke det også. (Ikke sikkert at oppdretterne svarer ærlig på dette spørsmålet, min gjorde ikke det)

Sist redigert av Nina : 23-03-08 kl 22:40.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 22:40   #27
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Ja det er fine hunder. Min har dessverre en arvelig sykdom som er ganske vanlig hos Riesen, lavt thyroxinnivå, så hun må gå på medisiner resten av livet. Er usikker på om denne sykdommen er vanlig også hos de mindre schnauzerne, men du burde undersøke det også. (Ikke sikkert at oppdretterne svarer ærlig på dette sprøsmålet, min gjorde ikke det)

Greit å vite ja, takk for tips.

Gammel 28-03-08, 10:33   #28
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ser ut til at dere har bestemt dere for rase, så jeg skal la just det ligge. Men som du var inne på - gå på kurs! Vi fikk vår første hund for nesten ett år siden, og rasen er vel ikke akkurat sterkt anbefalt for førstegangseiere (Cairn terrier), så jeg har valgt å gå på kurs. Både for å lære tispa vår lydighet, men også fordi det er en sosial ting for henne og meg, og så lærer jeg så utrolig mye av det instruktøren tar opp. Både når det gjelder hundens kroppsspråk, deres reaksjoner, hvordan håndtere kloklipp/dusjing/diare m.m. og hva andre hundeiere har av problemer.
Jeg syntes det var så greit og godt å gå på kurs at jeg valgte å ta grunnkurset en gang til fremfor å gå på bronsemerkekurs.

Jeg har forresten aldri vært noe hundemenneske - det var katt som var husdyret for meg. Men etter hvert så har tanken på hund modnet og modnet - og vi angrer ikke i det hele tatt! Vi skjemmer henne bort litt og jeg møter meg sjøl i døra på mange ting (hun sover bl.a. sammen med oss i senga) men det er verdt det! Lykke til med å finne valp og med kosen dere får!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 10:33   #29
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åhh.. hvordan kan dere si nei til en sånn:

Det eneste problemet vi har hatt med han er prostata'n. Nå er ballene borte og snart prostata'n, også. Han er jo sååååååååååå nydelig.

Når det gjelder pelsstellet til am. cockeren, så er det ikke så vanskelig som man vil ha det til hvis man ikke skal stille den ut. De fleste hunder må grees (t.o.m. korthårede),og det å venne hunden til å bli stusset en gang innimellom er ikke noe verre enn å lære den å bli nappet f.eks. Det er bare snakk om rutiner. Uansett hvilken hund man velger, så er det jobb. Vi har forøvrig ikke noe problem med øynene på hunden. Det kommer gunk ut, men det bare tørker vi bort med en klut (eller når det fester seg i pelsen under øynene så tar vi det vekk når det er tørt, og Calvin insisterer på å spise det! Iiiiuuu.. ).

Det som er genialt med en am. cocker er at den trenger kun så mye trim som du gir den. Hvis du venner den til fem minutter om dagen, så er det liksom godt nok for den. Og hvis man vil løpe 10 timer hver dag, ja, så klarer den pinadø det også, så lenge han er trent opp til det. Slekten til vår hund er veldig gode i agillity. De er smarte, og lærer kjempefort. De gjør alt for mat! *hehe* Calvin går på penicillin for tiden, og han vil ikke spise tabletter før jeg forlanger at han skal gjøre et triks.

Lykke til med avgjørelsen, uansett hva dere velger!

Gammel 07-04-08, 10:37   #30
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han går forresten veldig bra sammen med barn også:

Også glemte jeg helt å si at hvis du ikke orker pelsstellet (klippingen), så tar dyrlegen en liten sum for å bedøve den og klippe den helt fleinis. Da blir de så ynkelige, men pelsen vokser fint og fort ut igjen.

Gammel 07-04-08, 21:18   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Calvin er utrolig nydelig Det er mannen i huset som har lagt ned veto mot cocker dessverre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.