Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tvinges mennene til å se chick flicks?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Tvinges mannen til å se på typiske jentefilmer?
Jeg er mann og lar meg tvinge til å se slikt sammen 1 1,06%
Jeg er mann og lar meg ikke tvinge 4 4,26%
Mannen ser på jentefilmer sammen med meg/ han liker sånt 28 29,79%
Mannen nekter meg slikt, vi ser kun sånn som han/begge liker 4 4,26%
Det hender at mannen er med på å se jenteting, men som oftest ikke 47 50,00%
Jeg har (heldigvis) ingen mann og kan se det jeg vil 5 5,32%
Nei, dette er ikke en dustepåll 5 5,32%
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-08, 12:46   #41
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvinges mennene til å se chick flicks?

Vi har ganske samme tilnærming til film og har oftest lyst til å se omtrent de samme filmene uten at tvang kommer inn i bildet. Skal vi se en film sammen, blir vi selvsagt enige om noe begge har lyst til å se (det være seg grøsser, scifi, gladvold, romantisk komedie eller noe annet), men om en av oss har lyst til å se noe den andre ikke vil, kan vi jo godt se film hver for oss også. Da blir det mest på kino eller alene hjemme; leiligheten er litt liten til at den ene kan se film mens den andre gjør noe annet, men det går an det også. (Jeg har dessuten ikke lyst til å se film eller teater eller annet sammen med BenMurphy hvis det er noe han ikke har lyst til å se -misnøyevibbene interfererer med konsentrasjonen min - så jeg ville ikke funnet på å tvinge ham.)

Gammel 05-04-08, 12:50   #42
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Misnøyevibber, der har du ordet! Jeg er fryktelig var for slikt, og hater å se film eller noe som helst sammen med folk som er negative.

Gammel 05-04-08, 13:12   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Misnøyevibber, der har du ordet! Jeg er fryktelig var for slikt, og hater å se film eller noe som helst sammen med folk som er negative.

Ja, det gjelder selvsagt generelt og ikke bare for BM, men det er nå ham jeg ser flest filmer sammen med.

Gammel 05-04-08, 13:25   #44
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stripser ham fast i stolen, og bestikker med ostepopp og cola, så går det som regel greit. Vi satt begge og lo til tårene trillet av Mean Girls f.eks.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 13:25   #45
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Dirty Dancing er fem hakk beyond überabscheulich, og kommer ikke inn i mitt hus, noensinne. Det vil i så fall være skilsmissegrunn.

Mer eller mindre intelligente komedier ser vi sammen, scifi og South Park/våre verste år/tilsvarende må jeg se alene, og realistiske hverdagsdramaer fra virkeligheten som helt sikkert har hendt en eller annen stakkar et sted en gang må hun se alene. Samt Farmen.

Gammel 05-04-08, 13:26   #46
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tvinges mennene til å se chick flicks?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Jeg har dessuten ikke lyst til å se film eller teater eller annet sammen med BenMurphy hvis det er noe han ikke har lyst til å se -misnøyevibbene interfererer med konsentrasjonen min - så jeg ville ikke funnet på å tvinge ham.)

Og ellers liker ingen av oss chick flicks spesielt godt, det finnes noen få unntak bare.
Vi ser stort sett andre ting, og har ofte veldig lik smak.
Bortsett fra på et punkt, og det er at han er allergisk mot alt som heter norsk film, så han har faktisk sett et par norske fordi jeg ville det og synes de er bra, men dog også endt opp med å synes de ikke var så ille likevel.
Jeg har også sett et par filmer han synes er veldig bra uten at det er min yndlingskategori.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 13:28   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på hva jeg vil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 14:05   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Hvorfor se chick flicks når man kan se sci-fi?

Mannen har sett P&P, både serien og filmen, og likte den. Og sa at han måtte lese boken.
Det er ikke alt han går med på, men med litt fristelser kan han gå med på mye.

Ellers er jeg på linje med Skilpadda; det er ikke noe gøy å se film når den man ser den med, sitter og okker og stønner og .

Gammel 05-04-08, 16:28   #49
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dette er vel strengt tatt en undersøkelse som ville passet bedre under "skravle" eller "sex og samliv". Den har iallefall ikke noe på et "film- og musikkforum" å gjøre; hvis en film er god vil jeg naturligivs gjerne se den, og hvis den er dårlig vil jeg naturligivs ikke. For folk som ikke kan eller vet noe om film, og som heller ikke er villige til å lære, er muligens denne typen problemstilling relevant.

Da er du sannelig altetende!

Det kunne ikke falle meg inn å se filmer selv av den ypperste kvalitet innenfor sjangre jeg ikke liker (sci-fi, grøsser mm) da temaet overhodet ikke interesserer.
Akkurat som det ikke kunne falle meg inn å lese en usedvanlig velskrevet bok om fluefiske - av samme grunn. ; )

Gammel 05-04-08, 16:41   #50
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Mannen og jeg har vidt forskjellig filmsmak, men vi kompromisser og ser det den andre liker, - for hverandre og husfredens skyld.

Gammel 05-04-08, 17:06   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Vi ser på gode filmer, ikke dårlige. Chick flicks er et temmelig ullent begrep for meg, men hvis det betegner dårlige romantiske komedier finner du ingen av oss der. Det finnes noen filmer jeg vil se og ikke han (f.eks. P&P og Atonement), de ser jeg alene eller med noen som vil være med. Det finnes også noen jeg ikke prioriterer (typisk skrekk eller splatter), som han ser med andre. De aller fleste er vi helt enige om å se eller skygge unna.

Nå er barnevakt den minst tilgjengelige ressursen, så vi har ofte sett filmene alene med få dagers mellomrom, slik at vi kan diskutere dem etterpå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 19:08   #52
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen liker ikke drama så det ser jeg heller alene. Jeg dro ham med på kino på Atonement for en stund siden, den feilen gjør jeg ikke igjen. Ellers har vi ganske sammenfallende smak når det gjelder film så det er ikke noe problem å finne noe vi begge liker.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:19   #53
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tvinger ham på ingen måte. Klissete amerikansk drama liker jeg uansett ikke, så det er sjelden et tema. Britiske kostymedrama ser han, men det skal sies at han ikke lar seg engasjere i den grad jeg gjør.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:23   #54
NuppNupp
Nybegynner

NuppNupp sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
NuppNupp har et hav av muligheter foran seg
Standard

NuppNuppmannen er en mannemann som kanskje føler seg litt truet av å se chick flicks... Vi ser helst filmer han vil se. Når jeg tenker meg om så lurer jeg faktisk på om han smugchickflick'er....

NuppNupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:26   #55
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en mann som er rimelig lite interessert i noe annet enn dataspill. Enten det er damefilmer eller annet på større skjerm enn pc.

Gammel 05-04-08, 23:28   #56
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det kunne ikke falle meg inn å se filmer selv av den ypperste kvalitet innenfor sjangre jeg ikke liker (sci-fi, grøsser mm) da temaet overhodet ikke interesserer.
Akkurat som det ikke kunne falle meg inn å lese en usedvanlig velskrevet bok om fluefiske - av samme grunn. ; )

Fag-/faktabøker om temaer jeg ikke er interessert i leser ikke jeg heller, selv om de skulle være velskrevne. Men det spiller ikke så veldig stor rolle for meg akkurat hva temaet er for en roman, da spiller det større rolle hvordan temaet er behandlet. Og det samme gjelder (spille-)film.

Gammel 05-04-08, 23:33   #57
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser på "rosa og rødt og alt som er søtt"-filmer på tv, han ligger på såffan med pcn og ser på "bank,spark,slå og spreng"-film. :løsningsorientert:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 23:38   #58
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fag-/faktabøker om temaer jeg ikke er interessert i leser ikke jeg heller, selv om de skulle være velskrevne. Men det spiller ikke så veldig stor rolle for meg akkurat hva temaet er for en roman, da spiller det større rolle hvordan temaet er behandlet. Og det samme gjelder (spille-)film.

Da har du en broader mind enn meg!

(dessuten blir jeg så redd av å se en ekte grøsser at det er ikke verdt det...)

Gammel 06-04-08, 19:30   #59
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i underholdningsfilmer og ser mye chick flicks. Mannen min hater det og ser derfor ikke. Ingen tvinges til noe som helst.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:32.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:13   #60
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tvinges? Hmm.. kommer vel an på chick flick'en da.

Her i huset tvinges slikt like mye som jeg tvinger kona til å se på mine monster/horror/slasher-filmer. Man har valget. Vil man ikke så vil man ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.