Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gipsplater, panel, andre varianter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-08, 13:54   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?

Vi har brukt mye gipsplater. Det er enkelt å sette opp og skjere til. Og uendelig valgmuligheter hva angår tapet og farger og når man vil ha ny farge er det raskt å fikse det.

Gammel 01-04-08, 14:00   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt endel panelplater. Jeg liker panelvegger og det passer her i vårt hus, men jeg orket ikke den "tørkeperioden" med ubehandlet panel i lang tid. Jeg er enig i at det er finere, men i så små doser som vi har brukt det så syns jeg det er fint nok. En annen fordel er jo at man slipper kvistlakken. Jeg syns de ferdigmalte ser for glatte ut, når man maler selv blir de finere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 14:02   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg liker panelvegger og det passer her i vårt hus, men jeg orket ikke den "tørkeperioden" med ubehandlet panel i lang tid.

Hadde nok vært verre her også om man ikke kunne lukke døra til rommene og late som de ikke eksisterte.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 14:06   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar alle sammen.

Legg gjerne inn bilder eller linker hvis dere gidder.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 14:07   #5
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ferdigmalt smartpanel (hvit skygge), fordi det er raskt, enkelt, relativt rimelig og gir godt skruhold.

Ymse glassfiberstrukturer (sponplate fra før), malt med vaskbar maling. Enkelt, lett å vedlikeholde evt flekkmale, og så vil vi ikke ha heelt slette flater.

Gammel 01-04-08, 14:18   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er bilder av rommet under oppussing (kontor/bitteliten ekstrastue), med min manns hjemmesnekrede innebygde hyller. Foran der skal det komme en sofa.
Fargen ser feil ut på bildene, men det er Claro, en farge jeg er veldig fornøyd med og som vi har i veldig mange rom.

Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:13.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:04   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er bilder av rommet under oppussing (kontor/bitteliten ekstrastue), med min manns hjemmesnekrede innebygde hyller. Foran der skal det komme en sofa.
Fargen ser feil ut på bildene, men det er Claro, en farge jeg er veldig fornøyd med og som vi har i veldig mange rom.

Vi har ferdigmalte Huntonitplater. Samme utførelse som dere, men en litt annen farge.
Det har jo kommet MYE på markedet der nå da, både i utførelse og farge
Jeg synes de er geniale, og er kjempefornøyd. De tåler mye (har vel en 4-5 strøk maling) - og ser pene ut. Stilrene og enkle.

Å male på panel selv er jo en stoor jobb.. og det vil jo nesten sprekke uansett, og jeg orket ikke vente på at det var "klart" til maling.
Jeg ville valgt ferdigmalte plater i tak og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:14   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claro er veldig fin. Den har du malt selv, ikke sant? Det finnes ingen ferdige plater med denne?

Gammel 03-04-08, 10:15   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Dere som har malt etterpå på slike ferdigmalte plater, holdt det da med ett strøk med en lys farge på en lys farge?

Gammel 02-04-08, 20:36   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt endel panelplater. Jeg liker panelvegger og det passer her i vårt hus, men jeg orket ikke den "tørkeperioden" med ubehandlet panel i lang tid. Jeg er enig i at det er finere, men i så små doser som vi har brukt det så syns jeg det er fint nok. En annen fordel er jo at man slipper kvistlakken. Jeg syns de ferdigmalte ser for glatte ut, når man maler selv blir de finere.

No har dei visst "kostmalte" versjonar av denne. Her er link til panelplater. Slike (i Caffe latte) har vi på tre av fire veggar på soveromma (den siste er sparkla og malt i kontrastfarge).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 20:53   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

No har dei visst "kostmalte" versjonar av denne. Her er link til panelplater. Slike (i Caffe latte) har vi på tre av fire veggar på soveromma (den siste er sparkla og malt i kontrastfarge).

Takk for link. Kjøpte du da ferdig malt og la på ett eller flere strøk selv eller kjøpte du ubehandlet og malte flere ganger slik som med annet panel?

Gammel 02-04-08, 20:56   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat pusset opp stua og har brukt gipsplater både i tak og på vegger. Sparklet og malt etterpå. Vi ønsket slette vegger.

Har dessverre ingen bilder nå. Vi er ihvertfall veldig fornøyd, men det var endel jobb for å få det pent da.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 20:41   #13
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Vi har brukt mye gipsplater. Det er enkelt å sette opp og skjere til. Og uendelig valgmuligheter hva angår tapet og farger og når man vil ha ny farge er det raskt å fikse det.

Kan jeg ringe deg neste gang vi må pusse opp et bad?
Har pusset opp et bad en gang med gipsplater på veggene, og sverget dyrt og hellig at jeg aldri skulle ta i faenskapet igjen om jeg så måtte ha dusj i en pappeske resten av livet.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.