Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 20:46   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg syns det bør være opptil hver enkelt hva en føler naturlig. MEN jeg må jo si at dersom jeg skulle gå hen å kjøpe en Bergensbunad så blir det veldig unaturlig siden jeg ikke har noen tilhørighet dit.

Selv har jeg Nordlandsbunad. Min mormor har sydd til alle jentene i slekta. Jeg syr på en bunad til eldstejenta. Ble ikke ferdig til konfirmasjonen hennes, men hun fikk låne min nieses bunad.

En annen ting er mennesker med annen kulturbakgrunn enn oss og som har flyttet til landet vårt. Det var en del diskusjoner om det for noen år siden. Jeg syns det er helt ok, dersom de ønsker det selv og føler det naturlig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bunad, kultur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.