Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sjusketesten!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 20:57   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjusketesten!

Jeg har forresten ingenting imot sjusker, som regel, men jeg blir litt sjokkert hvis noen stryker på en slik test som dette. Dette er jo allmenne mathygieneprinsipper, noe jeg trodde de fleste praktiserte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:05   #62
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg fikk åtte av ti riktige. Men stusset litt over det siste spørsmålet:

Spørsmål 10 / 10
For å hindre at kjøkkenet ikke blir et sted for uønsket smitte via mat:

• sørger jeg for at alt tinevann fra fryste råvarer fra kjøtt, fisk og vilt blir omhyggelig fjernet.
  • kjøkkenbenk, oppvaskkummer og søppelbøtte holdes hygienisk rene og i god stand.
  • varm mat holdes tilstrekkelig varm og at kald mat alltid blir oppbevart ved riktig temperatur.
  • unngår å sette bæreposene fra handleturen direkte på kjøkkenbenken når jeg kommer hjem.
  • holder katten borte fra vårt eget matfat.
Her ville jeg ha valgt alle de tre øverste som viktige, føler at jeg ble snytt for et poeng. :konkurransedrevet:

Jeg fikk også ni av ti rette. Tror det var her jeg bommet.

Kjøkkenet mitt er strøkent! Der er jeg ingen sjuske.

Gammel 26-03-08, 19:28   #63
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Stryk.
Men jeg tror vi skal overleve likevel.

Gammel 26-03-08, 19:43   #64
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fikk ni av ti rette. Kan det visstnok i teorien, men det er vel ikke usannsynlig at jeg slurver litt når det kommer til stykket.

Gammel 28-03-08, 23:26   #65
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg svarer utfra hvordan det fungerer her hjemme så strøyk jeg ja.
(ikke at det overrasker meg dessverre)

Gammel 28-03-08, 23:58   #66
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

8 av 10 på meg. Og jeg lurer veldig på hvilke to svar som indikerte at jeg er ørlite sjuskete.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 08:05   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg fikk stryk, ja. Ikke uventet.

Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 08:20   #68
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ni av ti, men vet ikke helt hva jeg hadde feil på? Tror ikke helt på at jeg ikke er sjuske heller.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 09:24   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strøk med 4 feil. Men det er jo forskjell på liv og lære. Jeg skrev hva jeg GJØR i hverdagen, ikke hva jeg burde gjøre (teori og praksis og sånn...).

Men testen var dårlig synes jeg. Og upedagogisk - "du er domm, lær mer!" fordrer ihverfall en link til en fasit eller en artikkel synes jeg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.