Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eggdonasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 19:15   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon

Mitt argument mot anonyme donorer går mer på at det er en liten verden. Enkelte donerer både 6 og 7 ganger. La oss si at de får 15 embryo ut av dette og IPs bruker 6 av disse og velger å la resten gå til embryoadopsjon. Brått kan man ha en hel haug med unger der ute som er biologisk i slekt.

Gammel 24-03-08, 19:43   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Monsoon er klok

Gammel 24-03-08, 19:49   #23
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Prinsippielt så bør alle barn/mennesker vite hvem som er deres opphav så langt det er mulig. Systemet i det offentlige samfunn bør ikke være slik at det offentlige er med på å skjule biologiske foreldre uten at det er tungtveiende grunner til det....

Enig!

Gammel 24-03-08, 19:53   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er mer tungtveiende enn at foreldrene og kun foreldrene skal ha de juridiske rettighetene til sitt barn.

Gammel 25-03-08, 11:56   #25
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En fødselsattest viser hvem som er juridiske foreldre til barnet. Og juridiske er ikke nødvendigivis lik biologiske foreldre.

At de du kjenner har fått sjokk over å få vite at de har et annet biologisk opphav bør foreldrene ta på sin kappe. De kunne ha løst dette på en mye bedre måte ved å f.eks. fortelle om dette på et tidligere stadium.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:10   #26
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det gjør det, min bror står oppført med samme far som meg på fødselsattesten, selv om vi ikke har samme biologiske far. Og jeg forstår ikke hvorfor HI henger seg sånn opp i denne fødselsattesten, for den har veldig lite med saken å gjøre. Det som er saken er om foreldrene til barnet har ønske eller planer om å fortelle om det biologiske opphavet til barnet eller ikke, og den problemstillingen er den samme uavhengig om det er eggdonasjon, sæddonasjon, adopsjon eller et one-night-stand som ligger bak graviditeten.

Grunnen til at jeg henger meg opp i fødselsattesten er at det var den som var nevnt i artikkelen, og det som jeg reagerte på. For meg kan godt de foreldrene som skal oppfostre barnet stå på fødselsattesten, men da bør det finnes et annet dokument som barnet har tilgang på etterhvert og som sier noe om hvem som er biologiske foreldre. Kanskje fødselsattesten kunne vært todelt? Poenget er at barnets rett til å vite om sine biologiske foreldre skal være der.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:14   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hvordan tenker du å forby ONS som ender opp med svangerskap og utro kvinnfolk som lar mannen sin leve i troen om at han er faren?

Gammel 25-03-08, 21:56   #28
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvordan tenker du å forby ONS som ender opp med svangerskap og utro kvinnfolk som lar mannen sin leve i troen om at han er faren?

Det er ikke det det er snakk om her. Det jeg snakker om er det offentlige systemet vi har. Sakset ut fra et innlegg jeg skrev tidligere i tråden:

Prinsippielt så bør alle barn/mennesker vite hvem som er deres opphav så langt det er mulig. Systemet i det offentlige samfunn bør ikke være slik at det offentlige er med på å skjule biologiske foreldre uten at det er tungtveiende grunner til det....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:59   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er ikke det det er snakk om her. Det jeg snakker om er det offentlige systemet vi har. Sakset ut fra et innlegg jeg skrev tidligere i tråden:

Så lenge det offentlige deler ut DNA-tester til ethvert nyfødt barn og dets "foreldre", så er systemet med på å skjule biologiske foreldre. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Gammel 25-03-08, 22:41   #30
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Hvordan gjøres det ved adopsjon? Hvem sine navn står det på fødselsattesten da? De som har omsorg for barnet eller de som bar det frem (hvis dette er kjent)?

Adoptivforeldrenes navn står på fødselsattesten. I vårt tilfelle er biologiske foreldre ikke kjent, men jeg kan vanskelig tenke meg at de står oppført om de er det. Det er jo adoptivforeldrene som er barnets foreldre.

På fødselsattesten står det forresten en fotnote om at dersom barnet er adoptert, er adoptivforeldrene oppført som foreldre. Om dette står på alle fødselsattester vet jeg ikke. (Men det vet kanskje noen andre?)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 22:45   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Monsoon er klok

Og det er Adrienne også.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 22:55   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

På fødselsattesten står det forresten en fotnote om at dersom barnet er adoptert, er adoptivforeldrene oppført som foreldre. Om dette står på alle fødselsattester vet jeg ikke. (Men det vet kanskje noen andre?)

Det samme står på fødselsattesten til sønnen min, han er ikke adoptert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.