|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: EggdonasjonMitt argument mot anonyme donorer går mer på at det er en liten verden. Enkelte donerer både 6 og 7 ganger. La oss si at de får 15 embryo ut av dette og IPs bruker 6 av disse og velger å la resten gå til embryoadopsjon. Brått kan man ha en hel haug med unger der ute som er biologisk i slekt.
|
|
|
#22 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EggdonasjonMonsoon er klok
|
|
|
#23 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Eggdonasjon
Enig!
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Sv: EggdonasjonHva er mer tungtveiende enn at foreldrene og kun foreldrene skal ha de juridiske rettighetene til sitt barn.
|
|
|
#25 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: EggdonasjonEn fødselsattest viser hvem som er juridiske foreldre til barnet. Og juridiske er ikke nødvendigivis lik biologiske foreldre. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
|
Grunnen til at jeg henger meg opp i fødselsattesten er at det var den som var nevnt i artikkelen, og det som jeg reagerte på. For meg kan godt de foreldrene som skal oppfostre barnet stå på fødselsattesten, men da bør det finnes et annet dokument som barnet har tilgang på etterhvert og som sier noe om hvem som er biologiske foreldre. Kanskje fødselsattesten kunne vært todelt? Poenget er at barnets rett til å vite om sine biologiske foreldre skal være der. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Absolut ateist
|
Sv: EggdonasjonHvordan tenker du å forby ONS som ender opp med svangerskap og utro kvinnfolk som lar mannen sin leve i troen om at han er faren?
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Det er ikke det det er snakk om her. Det jeg snakker om er det offentlige systemet vi har. Sakset ut fra et innlegg jeg skrev tidligere i tråden: |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Så lenge det offentlige deler ut DNA-tester til ethvert nyfødt barn og dets "foreldre", så er systemet med på å skjule biologiske foreldre. Er det virkelig så vanskelig å forstå?
|
|
|
#30 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Adoptivforeldrenes navn står på fødselsattesten. I vårt tilfelle er biologiske foreldre ikke kjent, men jeg kan vanskelig tenke meg at de står oppført om de er det. Det er jo adoptivforeldrene som er barnets foreldre.
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Det samme står på fødselsattesten til sønnen min, han er ikke adoptert.
|
![]() |
|
|