Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 15:17   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg husker en utekonsert i byen for noen år siden. Den kunne høres overalt, så det var selvsagt ingen som betalte for å komme inn på det området der det var billettplikt.

Fantastisk!

Jeg har vel generelt en del fordommer mot bygdefolk, og er ikke veldig begeistret for småbyer. Jeg har i tidligere tråder høstet en del røde prikker for mine uttalelser om cappucino-kvaliteten i diverse grisgrendte strøk, så jeg skal prøve å unngå å tråkke rundt med like digre støvler denne gangen. Jeg har nok ikke så mange fordommer basert på øst, vest, nord eller sør. Her handler det mest om favorisering av byfolk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:11   #2
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har vel generelt en del fordommer mot bygdefolk, og er ikke veldig begeistret for småbyer.

Gammel 25-03-08, 21:15   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Pffft. Den snurten der kunne jeg dratt på 50 av innleggene i denne tråden. Det var min tur til å plukke på noen nå.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:21   #4
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha fordommer mot et menneske fordi h*n kommer fra her eller der i landet!
Hva med andre deler av verden da?

Gammel 25-03-08, 21:22   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner bare ikke hvordan det går an å ha fordommer mot et menneske fordi h*n kommer fra her eller der i landet!

Det kommer jo selvfølgelig an på om de er fra sentrale eller grisgrendte strøk i andre land.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:23   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det kommer jo selvfølgelig an på om de er fra sentrale eller grisgrendte strøk i andre land.

Ahh- nettopp!

Gammel 25-03-08, 21:25   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk fra andre deler av verden har jeg selvsagt også fordommer mot. Noe annet skulle jo tatt seg ut.

Gammel 25-03-08, 21:33   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Folk fra andre deler av verden har jeg selvsagt også fordommer mot. Noe annet skulle jo tatt seg ut.

Selvfølgelig! Nå skal jeg se "Frustrerte fruer". Der finns ingen fordommer..

Gammel 25-03-08, 21:47   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, jeg skjønner ikke hvordan det går an å ikke ha en formening om væremåte og holdninger når man møter mennesker fra andre steder i verden.

For eksempel så oppfører jeg meg mer høflig og mer privat ovenfor en som kommer fra Japan enn en som kommer fra Australia ved første møte.

Gammel 25-03-08, 22:53   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ALLE har fordommer. Ellers ville det bare vært umulig å forholde seg til verden rundt oss. Da ville hjernen måttet begynne på scratch hver gang den møtte på en ny situasjon. Det ville vært helt uholdbart om vi ikke kunne sortere på en eller annen måte.

Forskjellene er
- som Skilpadda sier: En ting er å grovsortere, en annen er å si: Å, du er fra X, da er du jo SÅNN
- om du selv er klar over at du har fordommer, og håndterer dem som det, og ikke som fakta

Emneord
eplekjekk, fordommer, hedmarkinger, nordlendinger, oslolosen, rogalendinger, samer, trygge oslo, trøndere

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.