Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror ikke på evolusjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 18:49   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg skjønner hvor du vil hen. Vi er mennesker, altså to ben og to føtter og en hode. Men likevel så er vi forskjellig. Så hvordan kan en fra Afrika være veldig like en ifra Kina?

Jeg vet ikke så veldig mye om dette her, men jeg kan jo prøve å forklare. Etterhvert som vi utviklet oss til å bli mennesker "bodde" vi jo geografisk mange forskjellige steder. For å forenkle det veldig så kan jeg tenke meg at de første afrikanerne ble født av noen andre en europere foreksempel. Selv om forfedrene var av samme art, så var det jo ikke fysisk de samme dyrene. Sånn kan visse forskjeller ha oppstått. Videre har de hatt et annet klima enn europere, og huden har blitt mørkere etterhvert. Du må tenke på at dette har ikke skjedd på et par tusen år, men millioner av år. Du skal se at om enda noen millioner år, så ser vi ikke forskjell på en asiater og en engelskmann. I disse tider kan vi forflytte på oss, og parrer oss med andre "raser". Slik vil "rasene" bli utvannet.
Jeg er på veldig gyngende grunn her, da jeg som sagt ikke vet så mye om det men det er dette logikken min forteller meg. Arrester meg om jeg har feil.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg leter etter håndfaste bevis ikke en noe noen tror det kan muligens ha vært for vi ligner. Vi har mye likhet med mange forskjellige andre dyr også.
Det blir nesten samme som relgion, noen sier at jøss det er vel ikke noe å snakke om, Jesus ble født for ca 2000 år siden og ting som står i bibelen stemmer helt. Mens andre ikke tror på den teorien eller relgionen.

Det er vesentlige mer bevis på evolusjonsteorien enn på religioner. Uten at jeg har noe og henvise til. Men det har sikkert noen andre.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
arvelighet, darwin, evolusjon, gener, gud, statistikk, øyenfarge

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.