Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 12:11   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Utrolig stilig!!!

Legg gjerne inn step-by-step-instruksjoner! :har Star Wars-elskende mann som har bursdag om to måneder:

Ikke så lett å forklare gitt, for jeg veit knapt sjøl hva jeg gjorde. I allefall en 30x40 langpannekake rundet av på toppen og skåret av to sider som ble kortet ned og lagt på hver sin side som "armer"
Pyntet først litt med royal icing (melis,eggehvite og gelatin) men det var ikke lett på større flater dessverre. Planen var opprinnelig å kun bruke det for å få en glatt overflata ala marspian.
Dermed ble det heller en hjemmemekka cacas variant med smørkrem. Laget først de grå omrissene med tynn spiss på kremsprøyte så fyllte jeg inn med farge etterpå.
Tok vel ca 1,5 time totalt med blanding av smørkrem, farger osv.
Litt mer plundrete enn når en har en ferdig form med mønster i til å følge, eller en skikkelig tegning.

Guttungen var mer enn fornøyd med mora si i dag morres i allefall

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.