|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang
Jeg er enig i det meste du sier, men når det gjelder båndtvang og utvidet båndtvang så er det faktisk ikke rom for egne vurderinger. Det betyr at du skal holde hånden i bånd eller inngjerdet. Når det ikke er båndtvang så gjelder det du sier her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
This is normal!
|
Vi har hundeloven liggende på hytta pga en vrangpeis av en nabo som nekter å ha hunden i bånd. Problemet er at det ikke hjelper å vise til hva som står der til sånne som han, og man kan jo ikke akkurat forvente at det lokale politiet skal komme med blålys og henter mann og hund hvis han ikke holder styr på bikkja si. Og hvem har lyst til å vente på at noen blir bitt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Politiet kommer neppe med blålys og henter mann og hund, men de kan gi mannen pålegg som skal følges opp. Om han ikke gjør det umiddelbart, så griper politiet inn. Det står skrevet om "sånne som han" i hundeloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
This is normal!
|
Flott! De fleste hundeeiere er fornuftige, skikkelige folk som gjør det de skal. Heldigvis. Det dumme er at det er de andre vi legger mest merke til... I parken "vår" er det forresten ofte vi stopper slik at barna får hilse på hunder med trivelige eiere. Jeg vil at barna skal bli glade i dyr og lære seg å hilse på hunder på riktig måte. (Jøje meg, nå hørtes jeg veldig God Mor ut, som skal Gi Barna Erfaringer På Viktige Områder I Livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Det er veldig bra at du viser barna hvordan de skal hilse på hunder. |
![]() |
![]() |