Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Superluftige boller!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 20:36   #41
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superluftige boller!

Ble store og luftige. Kanskje litt kjedelige på smak?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:37   #42
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ble store og luftige. Kanskje litt kjedelige på smak?

Det smaker boller. Boller er kjedelige.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 15:42   #43
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det smaker boller. Boller er kjedelige.

Har du prøvd 1 ts nugatti crisp inni boller?? Kjempegodt!! Eller smør, sukker og kanel (rørt godt sammen,) og en teskje på toppen av hver bolle!!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 16:52   #44
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Har du prøvd 1 ts nugatti crisp inni boller?? Kjempegodt!! Eller smør, sukker og kanel (rørt godt sammen,) og en teskje på toppen av hver bolle!!


Nam! Det er nok godt.

Joda, her har vi prøvd alt fra Smarties til melkesjokolade inni bollene, og det er klart det blir godt. Det er nok aller helst det at kreativiteten min forlanger mer av meg en bollebaking.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:09   #45
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superluftige boller!

Takk for tips disse skal prøves!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:29   #46
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.651
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Superluftige boller!

Jeg er ikke så glad i å bruke dobbelt med gjær, har hørt at det ikke er sunt (?).
Men det kan nok hende jeg prøver ut oppskriften med bare én pakke!

Hvor lang tid tar det forresten før oppkoket er kjølnet til passelig temperatur? Det må da ta evigheter? (type 1/2 time).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 19:22   #47
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.


Hvor lang tid tar det forresten før oppkoket er kjølnet til passelig temperatur? Det må da ta evigheter? (type 1/2 time).

Du bare fyller kjøkkenkummen med iskaldt vann og lar melkeblandingen kjøles av der. Det er gjort på ca 10 minutter.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:16   #48
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg har brukt en som ligner veldig. Jeg er ikke så veldig flink til å bake, men disse får meg til å føle meg som en verdensmester.

Mm! Nyter dem nå! Bakte dem igår, og de var fantastiske.
Jeg glemte at jeg ikke hadde egg, men det gikk helt fint uten!
Så penslet jeg dem med matfløte, og det funket også fint.
Måtte ta denne oppskriften istedet for Fruktflua sin, for jeg hadde ikke nok smør. Så det ble bare 120 g smør i steden for 150 g (som i Kies oppskrift) og istedet for 300 g som i FF sin oppskrift.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:19   #49
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.651
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Mm! Nyter dem nå! Bakte dem igår, og de var fantastiske.
Jeg glemte at jeg ikke hadde egg, men det gikk helt fint uten!

Hvor ble det av den gode naboen som kunne låne vekk smør + få smake på boller. :latesom-depper:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:31   #50
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Superluftige boller!

Nelly Nickers! Vil dere komme på saft & boller idag?
Ok, kan sende sms.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:32   #51
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Superluftige boller!

Å, der var du jo!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:14   #52
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Superluftige boller!

Jeg lagde også disse i går, og de ble veldig gode.

Hadde bare en pakke gjær, så det er mulig at de hadde blitt enda mer luftige om jeg hadde hatt to?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 16:06   #53
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg lagde også disse i går, og de ble veldig gode.

Hadde bare en pakke gjær, så det er mulig at de hadde blitt enda mer luftige om jeg hadde hatt to?

ups så ikke at det skulle være 100 gram gjær.
Nå står bollene til heving
Håper de blir gode for de da...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 18:24   #54
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Superluftige boller!

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

ups så ikke at det skulle være 100 gram gjær.
Nå står bollene til heving
Håper de blir gode for de da...

De hevet skikkelig og ble veldig gode!
...kunne kanskje vært litt søtere(?)+ mer kardemomme.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 18:26   #55
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Re: Sv: Superluftige boller!

Flisespikkere.

Skal prøve den bolledeigen en dag. Titta i hylla på butikken i dag på "ferdigpose" til å bake boller. Det enkle er noen ganger det beste. :skrape:

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:14   #56
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Superluftige boller!

Må prøve. er jo bollegannet, men vi får se om denne oppskriften funker

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
superluftige boller


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no