|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stigmatisering av overvektige
Jeg synes det må gå an å ha flere tanker i hodet på en gang. Min erfaring er at det som oftest ikke er blant undervektige det er vanskelig å få forståelse for stigmatisering på grunn av kropp. Og jeg som overvektig reagerer når undervektige tilsynelatende er "fritt vilt" for kommentarer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hvis du kikker lenger opp i tråden ser du at jeg har sagt akkurat det samme, men det er jo du som sammenligner hvordan overvektige har det kontra undervektige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trøtt
|
Jo, men kie skiller mellom den individuelle og personlige oppfattelsen av omgivelsenes syn på overvekt/undervekt og det samfunnsgitte/skapte og også "normative" synet.
![]() |
#5 |
weird
Sånn kan det også sies.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
weird
Jeg fikk inntrykk av at det var noe som ble diskutert i tråden. Nettopp at det selv om det å være undervektig og det å være overvektig kan oppleves som like belastende sosialt sett, også er noen forskjeller. Undervektige har kanskje dette med at de regnes som fritt vilt for kommentarer som jeg kan tenke meg er ganske ødeleggende i sosiale lag etc. Overvektige har dette med at overvekten for mange utenforstående ses på i lys av at selvkontroll er noe som opphøyes veldig i dagens samfunn.
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt |
|
|