Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Matvrak

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: Er matvrak et negativt ladet ord?
Matvrak er et udelt positivt ord. 7 6,14%
Matvrak kan både være positivt og negativt. 54 47,37%
Matvrak er et ganske negativt ord. 38 33,33%
Matvrak er et svært negativt ord. 9 7,89%
Det er bedre å være et matvrak enn en matmons. 19 16,67%
Det er bedre å være en matmons enn et matvrak. 42 36,84%
Det er verken bedre eller verre å være et matvrak enn en matmons. 21 18,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 19:33   #61
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matvrak

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Matvarak er ikke ille. - nødvendigvis.
jeg definerer f.eks prinsen som at matvrak. Han spiser alt og er lett å få i mat. Praktisk.

Om noen kaller meg for matvrak, så er det negativt i den forstand at DE kaller meg det, men jeg kan godt definere meg som matvrak selv.

Matmons er mer negativt enn matvrak tror jeg...

Se der, Bauche sa det for meg (bare bytt ut prinsen med Toer´n).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 11:49   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvrak

Matmons er mye mer negativt ladet i mine øyne. Da ser jeg for meg en ganske så stor og rund person som sitter og stapper i seg mat, mens matvrak er mer forbundet med noe humoristisk, noe man omtaler seg selv om med glimt i øyet. Men jeg ser jo at mange har forskjellige oppfatninger der. Tror forresten aldri jeg har brukt ordet matmons, sjelden jeg hører andre bruke det også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 12:05   #63
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvrak

Her i huset bruker vi ordet matkrag om lillebror som er glad i mat. Synes matvrak er en smule negativ,- assosierer det med en som bekker innpå mat uten grenser. Matmons er mindre negativt, men unaturlig for oss å bruke.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no