Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye har du brukt på barnevogner

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 22:44   #41
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye har du brukt på barnevogner

1.mann i 1987
Brio bagvogn, 1400 kroner, fått av mamma og pappa. Solgt for 1000 kroner.
Gesslein sportsvogn , 4290 kroner, fått av svigerfar. Solgt for 1500 kroner.
Paraplytrille, 400 kroner.

2.mann 2001
Brio duovogn, 3990 kroner. Solgt for 1000 kroner etter at 2003-barnet var ferdig med å bruke den.
Paraplytrille, 800 kroner.

3.mann 2003
Brukt sportsvogn, 400 kroner
Brukt Simotrille, 400 kroner.

Så ikke allverdens mye penger brukt på vogner her i huset.

Gammel 02-03-08, 22:47   #42
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke så veldig mye.

Kjøpte en "fjorårs"modell Simo kombivogn da vi skulle ha eldste. Den kostet ca 3000,- og det fikk vi dekket av mine foreldre.
Så kjøpte jeg ubrukt "bamsetrille" til ca 800,- av en venninne.
Til mellomste brukte vi samme Simo kombivogna, men kjøpte i tillegg en Simo sportstralle til rundt 2000,-, samt en Coop paraplytralle til 198,-
Da vi skulle ha minste kjøpte jeg en nyere Simo kombivogn brukt (med bla lufthjul og regulerbart håndtak) til 2000,-. Denne solgte jeg igjen for 700,-.
Nå har vi fremdeles Smio sportstrillen og paraplytrillen, men mulig jeg kan kvitte meg med sportstrillen nå snart.

Gammel 02-03-08, 22:57   #43
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt fire vogner til våre to små. Totalt har disse kostet 6800 kroner.
Første vogn var arvet etter mannen. Hvor stilig den enn var, så innså vi etter hvert at vogner fra tidig på 70-tallet er litt mindre praktiske en dagens vogner. Kjøpte så en brukt duovogn (rimelig). Deretter gikk vi over til en rimelig brukt Simo-trille.
Da vi ventet på Knerten kjøpte vi for første gang en ny vogn, og valget falt på Teutonia Mistral.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:59   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 barn.

Første var en brukt kombivogn til 1500 kroner, og da den gikk i stykker kjøpte vi en Simovogn/trille som jeg tror kostet 3000 kroner.

Regner med å selge denne å kjøpe en lettere trille når det går mot sommer og Poden ikke sover på dagtid lengere.

Gammel 02-03-08, 23:02   #45
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi startet med en Simo kombi, ca kr. 5000,- (betalt av mine foreldre), kjøpte så en Teutonia Mistral Sport for ca kr. 4000,- . Simoen ble degradert til sovevogn. Og så måtte man ha en reisetrille, Quinny Zapp, ca kr. 1600,-
Så ble Simoen vurdert for fin til å stå i bhg som sovevogn, ble solgt og byttet ut med en Teutonia Mistral til ca 600,-.
Da Toer´n kom solgte vi etterhvert den første Mistralen og kjøpte Phil and Ted e3 med diverse utstyr til om lag 5500,-. Og så fikk jeg lyst på Phil and Ted Sport i stedet. Fikk kjøpt den på salg, og etter å ha fått en svært god pris for e3-en kostet den meg vel bare en tusenlapp eller så.
Nå har vi bare zappen og P&T Sporten igjen.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:03   #46
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har brukt 3-4000 kr. tilsammen. Har kjøpt to vogner på salg (vanlig barnevogn og trille) til begge ungene. De er "brukt opp" så jeg har ikke solgt dem videre.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:04   #47
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Skriv gjerne hvor mange barn du har, antall vogner du har kjøpt samt totalpris sånn ca..

Jeg har tre barn og har kjøpt følgende vogner:

Ett stykk brukt Simo kombivogn til storesøster, som storebror også brukt. 2000 kroner.

Ett stykk veldig falmet og godt brukt Emmaljunga kombivogn, bare sportsdelen. Sovevogn til barnehagen til de to eldste. 500 kroner

Ett stykk paraplytrille. Brukt av alle tre. 4-500 kroner.

Ett stykk Simo duovogn. Helt ny til lillebror. 6000 kroner.

Så totalt har vi brukt ca. 9000 kroner på vogner til tre barn, men jeg antar at vi får noe igjen for den siste som ble kjøpt ny når vi selger den, så til slutt blir vel utgiftene noe lavere.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:04   #48
Left
Passiv

Standard

Har hatt veldig mange vogner, men har ikke kjøpt dem nye med få unntak, så har ikke brukt så veldig mange tusen totalt sett.
Hvor mange gidder jeg ikke å si

Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:08   #49
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

3 barn, 699,-

1. Simo Duo, som alle tre brukte. Rundt 6000, som mamma'n min sponset.
2. Brio Race, kjøpt brukt for 500,-
3. Coop paraplytrille til 199

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:23   #50
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:24   #51
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt litt penger på vogn.
- Bugaboo Cameleon til størstemann, ca. 8000 inkl. ekstrautstyr (import USA)
- Paraplytrille til størstemann, 199 kroner
- Barnehagevogn til størstemann, 500 kr (brukt)
- TFK tvillingvogn til de kommende poder: ca. 8000 inkl. ekstrautstyr (import)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:25   #52
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har eid/eier tre vogner og to reisetriller.
Guttene lå først i en Inglesina som var skitdyr, husker ikke helt, men den finansierte den neste, en Instep når vi solgte den.
Lillesøster har en Teutonia Spirit S, kjøpt på salg, og den tror jeg hun kommer til å ha til hun er ferdig med vogn.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:26   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Imponerende at du husker hva du kjøpte og solgte vogner for i 1987, gullet.

Jeg kjøpte min første vogn i 1986, men har ingen anelse om hva den kostet. Den aller første bagvognen kjøpte jeg brukt, så kjøpte jeg en ny sportsvogn som jeg også brukte til nestemann. Bortsett fra det har jeg kjøpt ny bagvogn, sportsvogn og trille til hvert barn, og solgt med en gang vi var ferdig med å bruke dem. Jeg tror ikke jeg husker prisen på en eneste av vognene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:28   #54
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, mye, tenker jeg.

Barn 1
Simo vogn 3000,-
Trille 1000,-
Paraplytrille ca 500,-

Barn 2
Simo bagvogn 4500,-
Trille 2000,-
Paraplytrille 2000,-

Barn 3
Simo bagvogn 6000,-
Quinny 3-hjuling 3500,-

Totalt ca kr 22.500,-

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:29   #55
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og 1 minutt etter at jeg skrev mitt innlegg, ringte svigerfar og sa at han skulle sponse tvillingvogna Det må ha vært skjebnen

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:30   #56
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min første tanke da jeg begynte å lese denne tråden, var at "jeg nekter å svare før Missa har skrevet sitt svar".

Nå har hun svart, og jeg signerer

Gammel 02-03-08, 23:35   #57
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Min første tanke da jeg begynte å lese denne tråden, var at "jeg nekter å svare før Missa har skrevet sitt svar".

Nå har hun svart, og jeg signerer

Tullehøner.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 00:08   #58
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Til Lille har vi/har hatt 3 vogner.
Første var en Troll duo, kjøpt veldig pent brukt av et vennepar for 2500.
Kjempe fin vogn, men ufattelig tung. Solgt for 1000 kr i sommer.

Andre var en Teutonia y2k/2 sports, som vi har brukt helt til nå.
Ny pris 4000, kommer nok til å selge den nå til sommeren.

Tredje vognen er en Carena paraplytrille, kostet 800 ny, kun brukt på to syden-turer.
Den kommer vi nok til å beholde til evt flere slike turer.

Til lillebror blir det mest sannsynlig en ny Oth, meget mulig med brukt bag til.

Gammel 03-03-08, 00:13   #59
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

3 barn, 18 vogner, ca. 10 000. Kjøper brukt, og selger igjen, men har selvfølgelig tapt litt etterhvert, ja...

Gammel 03-03-08, 00:17   #60
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til barn 1 fikk vi en Simo kombi av foreldrene mine og kjøpte en paraplytrille fra Jane.

Til barn 2 - 8 år senere - tok det litt mer av. Kjøpte en Teutonia kombi til 5000, deretter en Bugaboo til 6-7000 og en Zapp til 1500

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.