|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Elektrosmog
|
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
Men hvorfor sier de på radioen at de vurderer å forby trådløst nettverk på skoler og andre steder der barn oppholder seg til daglig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ElektrosmogNebbia: Men det er tidkrevende å påvise at noe ER skadelig også. Særlig komplekse ting som stråling og kreft. Der det er mange kilder, mange variasjoner, mange måter å reagere på i mange ulike kropper som har vært utsatt for mange ulike andre ting og har helt ulik motstandskraft.
![]() |
#4 |
Passiv
|
Hvem er som ønsker å forby? Jeg har kun fått med meg at det Kurt Oddekalv og Miljøvernforbundet og privatpersoner som vil ha trådløse nettverk fjernet. Jeg har har ikke sett noen slike krav fra verken offisielt hold eller fagmiljøer.
Meningene er faglig begrunnet. At folk henfaller til magefølelse og synsing fordi fagmiljøer har tatt feil før, er ikke særlig konstruktivt. |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
Ja den er faglig begrunnet ut i fra dagens kunnskap. Det at høyspentledninger kan forårsake ulike kreftformer er du vel enig i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
<*(((<
|
Dette blir en slags dobbeltpost, men jeg må vise til innlegget mitt i den andre tråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Jeg skal være enig med deg om høyspentledninger, hvis du kan gi meg eksempler på studier som viser dette. Det er nærmest konsensus blant lekmenn og at dette er tilfelle. Et lite søk på nettet vil vise deg at denne oppfatningen har svært vanskelig for å få vitenskapelig støtte. |
![]() |