Sv: Elektrosmog
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Jeg vet ikke hvem som har lest mest her, men jeg har fått med meg litt om dette. Konklusjonen er vel at forskerne ikke har fullstendig svar på dette. Så lenge den usikkerheten er der så er det best å være føre vár, mener jeg. Det var også det som ble sagt på radioen at man ville være føre vár og derfor forby trådløst på skoler inntil man vet mer om dette. Og det at barn er mer utsatt i så måte.
Å bevise at noe er uskadelig er en tidkrevende prosess. De som skeptiske har overhodet ingenting å vise til - kun mangelfull dokumentasjon på det motsatte. Av den dokumentasjonen som finnes er det ingenting som tyder på at det er noen som helst fare ved bruk av trådløse nettverk. Jeg har tidligere linket til uttalelser fra både Statens strålevern og Post og telesynet. Tilsvarende uttalelser har også det britiske helsetilsynet kommet med. De har også varslet en studie for å se på effekten av trådløse nettverk. Grunnen til at en slik undersøkelse ikke gjøres før man gir tillatelse til å sette opp trådløse nettverk, er at man har såpass mye kunnskap om strålingseffekter at man ikke har noe grunnlag for å tro at det innebærer fare.
|