|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulsthttp://www.an.no/Innenriks/article3384432.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstDet er vanskelig å finne årsaker til sånt, særlig siden det er svært mange sider av vårt miljø, samfunn og vår diett som har forandret seg på disse årene. Jeg skulle gjerne sett en litt grundig studie om dette, hvor man for eksempel satt sammen flere typder data for flere land. Hvordan er utbredelsen av disse tilfellene geografisk i forhold til andre parametre? Hvordan er det i land med omtrent samme samfunnsstruktur, men anderledes diett? Hva med miljøgifter? Dette er komplekse greier.
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstHer må jeg si meg enig med Bequita.
![]() |
#5 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstNei, selvsagt kan man ikke si 100% sikker at det er strålingen som har skylda, men man vet at stråling er den eneste kjente risikofaktoren utover arv som sikkert påvirker utvikling av hjernesvulst. Og det er vel en kjennsgjerning at vi utsettes for mer stråling nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Walking in the air
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstInteressant! Det er jo en viss forskjell på radioaktiv stråling og annen stråling. Da kan kanskje Tsjernobylulykken være årsaken til hele økningen? Vi har jo fortsatt langt høyere grenser for radioaktiv strålingsaktivitet i kjøtt enn i for eksempel EU, noe sånt som fire ganger høyere.
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstViktig det Bequita sier. Det er sikkert sammensatt, men for mange år siden fant de sammenheng mellom lymfekreft hos barn og elektrisk stråling. En barnehage lå like ved store høyspentledninger, midt i et blokkbebyggelse. Det var oppsiktsvekkende mange barn som fikk lymfekreft i denne barnehagen. Det endte med at barnehagen ble stengt. Etter det endret svenske myndigheter på hvor stor avstanden skulle være mellom boliger og strømledninger. (300meter). Her i Norge har det vært 30 meter, men vet ikke om det er endret... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstHer fant jeg litt om dette temaet: http://home.c2i.net/lande/C25.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulstSkremmende! Teorien om sammenhengen mellom høyspentledninger og kreft har jeg hørt før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulsthttp://www.matoghelse.no/kurt-oddeka...302-48598.html Sist redigert av Jessica : 02-03-08 kl 21:10. Årsak: La inn på feil tråd, men lar det stå her og siden det er relevant |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dobling av antall tilfeller med barn som får hjernesvulst
Gode lenker, Jessica. De passer også i tråden min om elektrosmog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
Det var dit de egentlig skulle, men nå har jeg lagt de begge steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
<*(((<
|
Det var vel kun en enkelt studie, som fant en indikasjon som senere ble tilbakevist? (Jeg har ikke referansen klar, men det hadde for så vidt ikke du heller?)
Sist redigert av torsk : 02-03-08 kl 21:39. Årsak: URL-roting |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Walking in the air
Interessant rapport! Jeg brukte resten av kvelden i går på å lese store deler av den.
![]() |
Emneord |
barn, hjernesvulst |
|
|