Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

KRL-faget

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 10:46   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KRL-faget.

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg synes den nye innholdsformuleringen er på sin plass, men den sier ingenting om vekleggingen av de ulike religionene. Jeg synes det er naturlig at kristendommen opptar en langt større del av pensum enn de andre religionene. Uansett hvor mye man misliker kristendommen kommer man ikke utenom at den er en sentral del av vår kulturarv. FNs menneskerettskomité og menneskerettigetsdomstolen har aldri reagert på overvekten av kristendom i faget, men måten de ulike religionene presenteres på, og fritaksmulighetene.

Vel, JEG reagerer på overvekten av kristendom. Ja, vi har en historie og nettopp der burde vår kristne historie læres; i historietimene. Det blir ikke akkurat færre muslimer her til lands og jeg syns at en større historisk presentasjon av islam også er på sin plass, for å hjelpe til med forståelse og respekt.

Den læreren min datter har nå virker å gi en veldig variert religionsundervisning. Jeg har dessverre også vært borti lærere som presenterte at Jesus gikk på vannet som en sannhet fremfor en historie.

Og der kom vi inn på historie igjen. Jeg er så mye mer for religionsundervisning i et historisk perspektiv. Jeg tror det er langt viktigere enn å presentere det som kun trosretninger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.