Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Jeg trenger hjelp med et ord!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 00:21   #21
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp med et ord!

Det brukes progredierende.

Eller når jeg ser Skilpaddas innlegg, tror jeg faktisk jeg ville brukt progressiv.

Og ja, man kan ivareta/bevare selvbildet selv om demens er en progredierende sykdom.
Spørsmålet er vel kanskje hvor lett det er når den er langtkommen. Eller at omsorgspersonen har nok kunnskap til å ivareta.

: også miljøskadd:

Sist redigert av Obelix : 27-02-08 kl 00:23. Årsak: tilføyelse
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 23:39   #22
Victoria
Fullverdig medlem

Victoria sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du kan bruke ordet fallere også...veldig "vanlig" i sammenheng med demens når man snakker innen helse; h*n har fallert veldig mye i det siste mtp demensen, dvs. at de har blitt dårligere, gjerne mye på kort tid.

Gammel 01-03-08, 00:07   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt progredierende. Sykdommen er progressiv, og progredierer. Det er det riktigste faglig-medisinske utrykket å bruke. Definitivt.

Vil man forenkle spåkbruken, til ikke-medisinske mottakere feks, så kan man selvsagt det. Feks "kronisk forverrende".

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ordspørsmål

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.