|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg har forresten en tante og onkel med 3 barn, de har 4 år aldersforskjell mellom hver av ungene og de har alltid sagt at de ikke anbefaler det. Barna deres har lite kontakt med hverandre (det endrer seg sikkert når de blir en del eldre), og foreldrene synes det var tungt å skulle ha såpass lang pause fra nattevåk og trassalder, for så å begynne på'an igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Epikur
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barn
Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette argumentet. Har ikke søsken som det er litt aldersforskjell glede av hverandre? Jeg tror det er mindre sjalusi og mas mellom søsken som faktisk VET at de får søsken, og jeg har hatt minst like stor glede av mine søsken som er 5 og 9 år yngre enn meg, som hun som er irish twin. Jeg er sikkert litt ekstra fed up av dette argumentet etter noen år som UFB'er der hele verden syntes de hadde rett til å mene at jeg måtte få søsken til ungen fort fort, ellers så kom hun ikke til å nærmest kjenne evt søsken. Og ikke bli glad i dem, føle nærhet eller fellesskap.
Å, guuuud, ja, det er min store skrekk, tenk å se ungen sin med en bærepose med regninger på TV?
![]() |
#63 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnMin søster og jeg har glede av hverandre. Hun er åtte år yngre enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnSelvfølgelig har søsken glede av hverandre uansett alder. Men min erfaring er at søsken med litt større aldersforskjell ofte ikke får den helt nære kontakten før de er over 18 år. Den erfaringen hører jeg fra mange jeg kjenner også, i tillegg til mine foreldre og andre i familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnVi er ferdig med å lage barn. Kroppen min klerer nok ikke flere graviditeter.
![]() |
#66 |
navnet sjemmer ingen
Jeg er veldig uenig. Min mor har nærest kontakt med den søsteren som er lengst fra henne i alder. Min søster og jeg har nær kontakt, Venninna mi og søsteren som er tette er hun og katt. Jeg tror det beror vel så mye på person som alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJa, men no er de voksne. Hadde de/dere like god kontakt når dere var barn? Jeg sier hva jeg og mange jeg kjenner har erfaring med, ikke hva fasiten er for alle andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Epikur
|
Min erfaring også. De som jeg har best kontakt med av mine mange søsken er han på 29, han på 25 og han på 14. Vi er mest like av type og personlighet, humor og (manglende) grad av følsomhet.
![]() |
#69 |
navnet sjemmer ingen
Vi har alltid hatt et nært forhold. Når man venter på et søsken i så mange år forguder man den lille og har man en storesøster som forguder en kan man ikke annet enn å ville dele alt med henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Epikur
|
Berglijot og jeg er visst plutselig blitt samme person...?
![]() |
#71 |
Ingenting er bedre enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
I mål
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnTja, jeg VIL ingenting lenger, jeg vil bare ha flere barn jeg. En gang ville jeg ha tre tette, men nå er jeg der at jeg håper vi klarer å få to barn, og rekker vi det får vi kanskje en tredje også. For meg er det ikke noe mål å bli ferdig med barn, men jeg tenker vel at jeg er ferdig med å få barn i en alder av 36-37. Kanskje. Vel, men jeg er snart 33, så jeg skal aldri si aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Come what may...
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg var helt ferdig med babylaging i en alder av 26 år. Det var virkelig tungt å svelge. Men svelge gjorde jeg da. Og det er trist å tenke at det ikke blir noe baby på oss til vi blir besteforeldre. Eller skilt og jeg får meg ny mann!
![]() |
#75 |
Muligens verdt å vente på
|
Jeg leste "kroppen min kler nok ikke flere graviditeter", og ble sånn passelig
![]() |
#77 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Å bli ferdig med barnVeien blir til mens man går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Fortynnet
|
Ikke drømmesituasjon? Why not? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Tro meg, det er rart når de flytter. Men veldig, veldig deilig også.
![]() |
Emneord |
babyproduksjon, egentid |
|
|