Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli ferdig med barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 20:40   #61
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å bli ferdig med barn

Jeg har forresten en tante og onkel med 3 barn, de har 4 år aldersforskjell mellom hver av ungene og de har alltid sagt at de ikke anbefaler det. Barna deres har lite kontakt med hverandre (det endrer seg sikkert når de blir en del eldre), og foreldrene synes det var tungt å skulle ha såpass lang pause fra nattevåk og trassalder, for så å begynne på'an igjen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:46   #62
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg har lyst til at ungene skal få glede av hverandre også.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette argumentet. Har ikke søsken som det er litt aldersforskjell glede av hverandre? Jeg tror det er mindre sjalusi og mas mellom søsken som faktisk VET at de får søsken, og jeg har hatt minst like stor glede av mine søsken som er 5 og 9 år yngre enn meg, som hun som er irish twin. Jeg er sikkert litt ekstra fed up av dette argumentet etter noen år som UFB'er der hele verden syntes de hadde rett til å mene at jeg måtte få søsken til ungen fort fort, ellers så kom hun ikke til å nærmest kjenne evt søsken. Og ikke bli glad i dem, føle nærhet eller fellesskap.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Barna har ikke noe vondt av noen trange år, det lærer de av til senere. Så havner de kanskje ikke i TV3-programmer.

Å, guuuud, ja, det er min store skrekk, tenk å se ungen sin med en bærepose med regninger på TV? jeg hadde skammet meg!

Gammel 29-02-08, 20:49   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min søster og jeg har glede av hverandre. Hun er åtte år yngre enn meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:49   #64
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig har søsken glede av hverandre uansett alder. Men min erfaring er at søsken med litt større aldersforskjell ofte ikke får den helt nære kontakten før de er over 18 år. Den erfaringen hører jeg fra mange jeg kjenner også, i tillegg til mine foreldre og andre i familien.

Gammel 29-02-08, 20:51   #65
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ferdig med å lage barn. Kroppen min klerer nok ikke flere graviditeter.
Koser oss masse med våre to små på 2,5 år og 9 mnd. Om vi ønsker oss flere med årene er vi veldig åpne for adopsjon eller fosterbarn.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 20:52   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig har søsken glede av hverandre uansett alder. Men min erfaring er at søsken med litt større aldersforskjell ofte ikke får den helt nære kontakten før de er over 18 år. Den erfaringen hører jeg fra mange jeg kjenner også, i tillegg til mine foreldre og andre i familien.

Jeg er veldig uenig. Min mor har nærest kontakt med den søsteren som er lengst fra henne i alder. Min søster og jeg har nær kontakt, Venninna mi og søsteren som er tette er hun og katt. Jeg tror det beror vel så mye på person som alder.

Gammel 29-02-08, 20:55   #67
Marge

Marge sin avatar

Standard

Ja, men no er de voksne. Hadde de/dere like god kontakt når dere var barn? Jeg sier hva jeg og mange jeg kjenner har erfaring med, ikke hva fasiten er for alle andre.

Gammel 29-02-08, 20:57   #68
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er veldig uenig. Min mor har nærest kontakt med den søsteren som er lengst fra henne i alder. Min søster og jeg har nær kontakt, Venninna mi og søsteren som er tette er hun og katt. Jeg tror det beror vel så mye på person som alder.

Min erfaring også. De som jeg har best kontakt med av mine mange søsken er han på 29, han på 25 og han på 14. Vi er mest like av type og personlighet, humor og (manglende) grad av følsomhet.

Jeg synes å notere en viss interesse rundt magen og den som bor der fra soon-to-be-Storesøster her i huset, som vil være seks år, og dermed etter definisjonen komplett avskåret fra all følelsesmessig involvering i den som kommer til høsten.

Gammel 29-02-08, 20:58   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Ja, men no er de voksne. Hadde de/dere like god kontakt når dere var barn? Jeg sier hva jeg og mange jeg kjenner har erfaring med, ikke hva fasiten er for alle andre.

Vi har alltid hatt et nært forhold. Når man venter på et søsken i så mange år forguder man den lille og har man en storesøster som forguder en kan man ikke annet enn å ville dele alt med henne.

Gammel 29-02-08, 20:59   #70
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Vi har alltid hatt et nært forhold. Når man venter på et søsken i så mange år forguder man den lille og har man en storesøster som forguder en kan man ikke annet enn å ville dele alt med henne.

Berglijot og jeg er visst plutselig blitt samme person...?

Gammel 29-02-08, 21:00   #71
Marge

Marge sin avatar

Standard

Ingenting er bedre enn det.

Gammel 29-02-08, 21:01   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Berglijot og jeg er visst plutselig blitt samme person...?

Gammel 29-02-08, 21:02   #73
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg VIL ingenting lenger, jeg vil bare ha flere barn jeg. En gang ville jeg ha tre tette, men nå er jeg der at jeg håper vi klarer å få to barn, og rekker vi det får vi kanskje en tredje også. For meg er det ikke noe mål å bli ferdig med barn, men jeg tenker vel at jeg er ferdig med å få barn i en alder av 36-37. Kanskje. Vel, men jeg er snart 33, så jeg skal aldri si aldri.

Dersom jeg har mulighet skal jeg vel hjelpe barna mine litt økonomisk ved behov, men jeg håper da inderlig de flytter ut for å studere, og jeg kommer ikke til å finansiere øl og kebab og skolebøker og kaffe for dem, det får de betale selv, slik jeg gjorde, stortrivdes med og lærte mye av. Litt sponsing av en flybillett i ny og ne og mye stell og omsorg fra mor i feriene skal vi nok få til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 21:04   #74
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var helt ferdig med babylaging i en alder av 26 år. Det var virkelig tungt å svelge. Men svelge gjorde jeg da. Og det er trist å tenke at det ikke blir noe baby på oss til vi blir besteforeldre. Eller skilt og jeg får meg ny mann!

Men på en annen side. Så merker jeg at jeg synes det er deilig å bli ferdig med babytiden og har begynt å sette pris på at dem har begynner å bli store nå og at jeg kan ta vare på meg selv også. Eh forhåpligvis snart hvertfall..

Gammel 29-02-08, 21:04   #75
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi er ferdig med å lage barn. Kroppen min klerer nok ikke flere graviditeter.

Jeg leste "kroppen min kler nok ikke flere graviditeter", og ble sånn passelig . Hvem f** er det som kler så gudsjammerlig mange graviditeter lizzom (ikke jeg...).

Gammel 29-02-08, 21:05   #76
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

I know!

Gammel 29-02-08, 21:06   #77
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Veien blir til mens man går.

Gammel 29-02-08, 21:10   #78
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veien blir til mens man går.

Ja, og nå har den faktisk gått seg til slik at du og Mim har blitt samme person . Hva blir det neste, at du og jeg er enig i alle tråder?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 21:11   #79
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har selvsagt et svar utfra egen erfaring.
Jeg synes det er kjempedeilig nå, at jeg bestemte meg som 25 åring å ikke få fler.
Nå er jeg 41, og begge har flyttet hjemmefra.
Min venninne er 42, og har en tiåring, det er i følge henne ikke noen drømmesituasjon.

Men det er vel situasjonsbetinget også.

Ikke drømmesituasjon? Why not? Hun var altså 32 da hun fikk dette barnet, det er da på ingen måte spesielt sent?
Jeg er 42 og har en seksåring. Jeg har hatt barn siden jeg var 21, og gleder meg faktisk til mange år ennå med barn i huset.

Og jeg har barn med stor aldersforskjell, som har glede av hverandre. Så det så.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 21:14   #80
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

En ting jeg har skjønt etterhvert er at barna beriker mitt ellers kjedelige liv såpass mye at den dagen de har flyttet ut kommer jeg til å angre på mine tanker om mer tid.

Tro meg, det er rart når de flytter. Men veldig, veldig deilig også.
Man får liksom "kvota si" etterhvert, og man venner seg sakte men veldig sikkert til at de er mindre og mindre hjemme.
Så kommer barnebarn, og man setter STOR pris på at de kommer, like fullt er det faktisk deilig når de reiser igjen også.

Emneord
babyproduksjon, egentid

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.