Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rødsprit

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 15:27   #41
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rødsprit

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, og jeg kan jo legge til at jeg skjønner at dette er et uhell. Det jeg har kritisert er uttalelser som at "så lenge flaskene er merket med metanol, ser jeg ikke problemet med å ha de ute i butikkene".


Her er jeg veldig uenig meg deg. Jeg synes tvert imot at denne uttalelsen er det som fortjener minst kritikk i denne diskusjonen. Nå har ikke produsenten merket varen korrekt, men hadde de gjort det ville de ha fulgt alle lover og regler til punkt og prikke, og atpåtil informert forbrukeren om det. I et slikt tilfelle mener jeg politiet hadde vært erstatninspliktige overfor Biltema om de hadde krevd rødspriten inndratt. Jeg tviler ikke på en rødspritdranker ikke ville sjekket hva som står på flasken, men det står heller ingen advarsler på spritflsker at det er forbundet med livsfare å drikke for store mengder av den over kort tid - hvis noen etterlyser slik informasjon.

Jeg forventer at folk er i stand til å tenke selv. Man kan ikke kreve beskyttelse for alt.

  Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 15:30   #42
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rødsprit

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, da kan jo du svare på om det var hendig eller ikke, men 40-åringen som døde i Trondheim. Jeg kjente folk som drakk rødsprit og jeg ser veldig lite humoristisk på ting i denne diskusjonen, jeg skjønner at det er på tide å logge av i denne diskusjonen.

Nuvel. Du konstruerte igjen et eksempel der det kunne være rimelig å anta at forgiftingen ble gjort med vilje. Jeg mener eksempelet er upassende i denne saken, og svarte derfor på det du faktisk skrev istedet for på det du – åpenbart – mente, og i det perspektivet er ikke svaret nødvendigvis særlig humoristisk.

Ben "still irreverent" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no