Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd II

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 18:50   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

zol - eller noen andre med kompetanse - jeg har kjøpt garn men ikke mønster. Kan du gi en kjapp forklaring på hvordan man får til "eskimohalsen"? Altså hals og ermer?

Gammel 27-02-08, 19:31   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

zol - eller noen andre med kompetanse - jeg har kjøpt garn men ikke mønster. Kan du gi en kjapp forklaring på hvordan man får til "eskimohalsen"? Altså hals og ermer?

Eskimohals? Ah - du mener på vest/kjole/tunika? Har lånt vekk boka men kan ta det på det jeg husker. Legg opp 90 masker (strl 9-12 mnd), strikk tre riller inkl første knapphull. Så strikker du 12 pinner rett/vrangt mens du øker 50 masker jevnt på første omgang.

Strikk 2 pinner rett, inkl knapphull, øk så 60 masker. Fortsett som over etter økning, to pinner rett og tredje knapphull. Øk siste gang 70 masker og fortsett med 12 pinner rett/vrang.

Avslutt med 5 pinner rett.

Deretter det noe felling midt i som skal bli ermer. Mener å huske jeg strikket 40 masker, felte 55, så strikket 80 også felte 55 igjen. Sjekk om det stemmer med antall masker når du kommer så langt.

Etterpå strikker du bare rundt og rundt - øker 6 masker under ermene til vest eller øker 30 masker jevnt rundt for kjole.

Ikke nøyaktig oppskrift, men en slags fremgangsmåte? Om du trenger nøyaktig oppskrift tror jeg du må satse på noen andre enn meg

Mei er ikke aktiv  
Gammel 27-02-08, 20:27   #3
Victoria
Fullverdig medlem

Victoria sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så lekker den luen over her var, virkelig fin og med en artig vri!!

Jeg strikket denne i går, til en gaveringvenn

Gammel 27-02-08, 20:35   #4
Victoria
Fullverdig medlem

Victoria sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå kjenner i allefall LilleLeo meg igjen, men her er noen av tingene jeg har strikket den siste tiden også:

Ulldress med lue til Torden

Jakke og bukse i babyull str. 3 mnd til Lynet (må strikke hals, kneppekant og brodere et par kroner i det beige feltet før det er helt ferdig):

I dette øyenlikk har jeg både en ullbukse til Torden samt ullteppe og tubesokker til Lynet på pinnene, veksler litt på hva jeg strikker

Emneord
strikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.