Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bikini

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 14:38   #41
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bikini

Det interesante her er jo ikke hva folk mener men at holdningene til folk har endret seg såpass på få år.

Var vel sommeren 2005 det stormet såpass at kolleksjoner ble fjernet fra butikkene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:44   #42
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Usannsynlig med elleveåringer som ikke har pupper. Jaujau, da har jeg hørt det også.

Ellers får ikke min 4,5 åring bruke bikini. Jeg synes det er teit, og hun er ikke så opptatt av det selv. Hun er glad i badedraktene sine med Kitty på, og så lenge det varer så holder vi oss til badedrakt og tankini. Den dagen det blir opprør kan det hende hun får bikini. Hvis jeg kan drøye det til skolealder blir jeg glad.

Nå skrev ikke jeg at det er usannsynlig at 11-åringer har pupper, men det motsatte. Les innlegget mitt.:hinle:

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:47   #43
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Nå skrev ikke jeg at det er usannsynlig at 11-åringer har pupper, men det motsatte. Les innlegget mitt.:hinle:

Sitat:

Dersom hun er 11 og enda ikke har antydning til pupper, noe jeg tror er usannsynlig

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:51   #44
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det interesante her er jo ikke hva folk mener men at holdningene til folk har endret seg såpass på få år.

Var vel sommeren 2005 det stormet såpass at kolleksjoner ble fjernet fra butikkene.

Men var det ikke da snakk om trekantbikinier?

Gammel 26-02-08, 14:52   #45
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Begge mine har alltid hatt bikini, dvs de har bare brukt bikinitrusa. Det var først i fjor sommer da elstejenta var 8 år at hun fant ut at hun skulle bruke bikinitoppen også. Jeg har ingen store innvendinger mot bikini

Signere! Men jenta mi er berre 2 år, og her blir det bikini truse. Den dagen ho spør etter bikini overdel og badedrakt den dagen får ho det.

Sjølv kan eg hugse eg ville gå splitter naken til helt oppi 12 års alderen, kunne ikkje fortå kvifor eg måtte ha bikini eller badedrakt på:sånn er det å vokse opp i ødemarka:

Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:54   #46
tiril
Passiv

Standard

Forøvrig forstår eg ikkje kvifor bikinien er så mykje verre enn badedrakta så lenge den dekker pupper og underliv...?

Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 14:56   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi en bikini til barn er et unødvendig plagg. De burde solgt bikinibuksene separat. Dessuten er det bedre å bare bruke en liten bukse på de enn en badedrakt også.

Gammel 26-02-08, 15:03   #48
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi en bikini til barn er et unødvendig plagg. De burde solgt bikinibuksene separat. Dessuten er det bedre å bare bruke en liten bukse på de enn en badedrakt også.

Einig med du, badedrakt er eit unødvendig plagg for småttisar. Klamt og ekkelt å gå rundt med våt badedrakt. Bikinioverdelen også igrunn. Men det er jo plasser du kan kjøpe kun bikini truser. Feks på Lindex. Der hadde dei salg på enkelt delar i sommar i hvertfall.

Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:03   #49
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Dersom hun er 11 år og enda ikke har antydning til pupper, noe jeg tror er usannsynlig". Kunne kanskje ha formulert meg annerledes. Men mener da at det er usannsynlig at hun ikke har begynt å få pupper i 11-årsalderen.

Gammel 26-02-08, 15:06   #50
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Forøvrig forstår eg ikkje kvifor bikinien er så mykje verre enn badedrakta så lenge den dekker pupper og underliv...?

Fordi at du ved det tøystykket drar fokus mot det området. Jeg ser ikke noe galt med en badetruse istedet, men hvorfor den unødvendige toppen. Det beste er jo å være enda mere tildekket f.eks UV-tøy.

Jeg reagerer på at veldig mye klær nå har en "voksen " skjæring, og jeg tror nok at når bikini blir akseptabelt får vi mere "voksne" topper snart.

Go\jenta sa noe om sexy. Det er forskjell på seksualisering og si at det er sexy.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:07   #51
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Til de små får man kjøpt bare bikinibuksa, og det burde være noe man kunne kjøpe oppover i størrelsene også.

Gammel 26-02-08, 15:17   #52
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

"Dersom hun er 11 år og enda ikke har antydning til pupper, noe jeg tror er usannsynlig". Kunne kanskje ha formulert meg annerledes. Men mener da at det er usannsynlig at hun ikke har begynt å få pupper i 11-årsalderen.

Ja, det var jo det jeg skrev?!

Hvorfor er det usannsynlig at 11-åringer ikke har begynt å få pupper ennå? Jeg var i hvert fall flat som en pannekake til jeg var langt over elleve, og det er det mange andre jenter som er også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 15:18   #53
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Til en to-åring hadde jeg nok ikke brukt overdel, men ser ikke helt problemet med en topp som passer til bikinitrusen. Husker selv jeg syntes det var stas med matchende sett som min storesøster da jeg var liten. Og da jeg var 9 år, var det ikke snakk om at jeg gikk toppløs foran klassekamerater da vi badet. Enda jeg knapt hadde antydning til pupper.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 16:10   #54
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bikini

Ingen bikini her i huset, solfaktortøy har vi brukt og kommer til å fortsette med en stund til. Men avkommet fikk en bikini av oldemor, hun har kunn brukt trusen i et basseng en gang, ikke toppen. Ellers har det vært badedrakt til bassengbading.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 18:44   #55
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Storesøster her skal ha med seg bikini til Tenerife nå i mars, ein Hello Kitty bikini kjøpt på HM. Syns det er heilt greit.

Slike typer bikini har jenta her også.
Ser ikke problemet av at små jenter ikke skal kunne bruke slike.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 18:46   #56
tiril
Passiv

Standard

Synes sånne bikiniar er kjempefine. Synes ikkje at en bikini overdel er meir blikkfang ovantil enn ei badedrakt. Er jo like mykje tøy ovantil på en bikini som på ei badedrakt. Unntaket er jo om den er veldig spesiell.

Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 18:56   #57
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men var det ikke da snakk om trekantbikinier?

Mener å huske noe sånt jeg også, og høy skjæring på bikinitrusa?

Kan være enig i at hvis det er tanga-fasong på trusa, og så lite stoff i overdelen at den knapt dekker noe, eller ikke sitter på uten lim, er det litt drøyt med bikini til barn. Men jeg tenker at den dagen barnet spør om å få bruke både over og underdel, ja da lar jeg henne få gjøre det. Jeg synes faktisk det er verre med de som lar barna sine gå helt nakne for lenge (les=ikke for at nakenhet er så farlig, men at det fnnes syke mennesker som kan ta bilder i smug f eks på et offentlig badested).

Jeg synes det er bedre at jentene får begynne å bruke overdeler, både sånne "BH-lignende" bomullstopper og bikinioverdel, når de selv ønsker det.. Bedre at de begynner å bruke når de selv synes det føles naturlig, enn å vente til det er griseflaut å snakke om pupper og forandringer i kroppen. Kanskje bedre at de er komfortable med sånne plagg før de får kommentarer fra venner og familie rundt seg om at "nå er det vel på tide..." :erfart:

Gammel 26-02-08, 18:59   #58
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Slike typer bikini har jenta her også.
Ser ikke problemet av at små jenter ikke skal kunne bruke slike.

Det er slike jeg sikter til også.

Gammel 26-02-08, 21:02   #59
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Ja, det var jo det jeg skrev?!

Hvorfor er det usannsynlig at 11-åringer ikke har begynt å få pupper ennå? Jeg var i hvert fall flat som en pannekake til jeg var langt over elleve, og det er det mange andre jenter som er også.

Nå snakker jeg om min egen jente, og jeg hadde som 11-åring begynt å få pupper. Antydning til noe, og da er det flaut å gå naken. Jeg tenker på det genetiske, at siden jeg var tidlig ute, så er det sannsynlig at jenta mi og blir det. Sier ikke at det er sånn, men jeg har "arvet" mye av mamma.

Jeg er også av den oppfatningen at det lille tøystykket trekker oppmerksomheten mot det området.

Gammel 26-02-08, 21:17   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på bikinier, uansett type, som unødvendige, upraktiske plagg. Badedrakten består av et stykke tøy, mens bikinien kommer i to. Man må gjerne klage på badedraktens utforming, man kan feks ønske at den var mindre, evt. større, at den har armer osv. Bikinitoppen har ingen hensikt. Den skjuler det området hvor puppene sitter og det burde som Sitron nevner holde med underdelen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.