|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Glad
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Selv leverer vi alt fra 0715 til nærmere 9. Også her er det variabelt hvor mange barn der er fra morgenen av, men der er jo bare totalt 9 barn da... Noen av mødrene er sykmeldt, andre jobber turnus, noen (som min mann) reiser på oppdrag til kl 9, så det er ulike årsaker til at barna leveres sent.
|
|
|
#62 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Barnehagen jeg jobbet i på Oslo Vest har åpent fra 07:30-17:00. Her kom de fleste barna fra 7.30-8.00. Var ofte full barnegruppe senest 08.30. Mellom 16.30 og 17.00 var det ofte en del barn igjen.
|
|
|
#64 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg bor jo i nærheten av deg. Her er det jevnt tilsig i bhg fra åpning 0730; alle 3 avdelinger er slått sammen til fellesfrokost. Det er ikke veeeldig mange der grytidlig, men det er da nok til at ingen er ensomme. Barnehagen har rundt 60 barn.
|
|
|
|
#65 |
|
godt brukt
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?I vår avdeling er det noenlunde likt. Det er en annen gutt og lillemandarin som kommer i 0750 tiden. Resten ankommer i 09-10 tiden. Trodde dette var spesielt ved vår avdeling. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Her i vår vestkantprivatbarnehage sliter mange med å nå kjernetiden halv ti.
|
|
|
#67 |
|
Peppy!
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?
Neida, det er flere avdelinger. Og de slår seg sammen på morgenen altså, men allikevel var han mutt putt alene da han ble levert kl 7.30. Jeg tror nok det kommer et par barn til før kl 8, men glissent er det. Nå blir han som sagt levert rundt kl 9 han også vanligvis, så dette er jo ikke et problem. Men jeg synes det er litt rart.
Det er det nok. Samtidig så ser jeg at hos oss er det ikke mange barn igjen kl 16. så jeg tror nok, som bl a Tjorven sier her, at det er sikkert en del hvor foreldrene deler seg, hvor den ene begynner tidlig og den andre sent. (Som meg, for eksempel, som kom på jobb allerede kl 7 i dag,
Det rare er at det ikke er en eneste mor i permisjon. Det er et par gravide, så de kan jo være sykemeldt. Men foreløpig er det altså ingen som har fått småsøsken. Jeg begynner å helle mot deltidsstillinger og foreldre som bytter på henting og levering. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg jobber deltid, og har derfor muligheten til å gi barna rolige morgener, hvor de kan sove til de våkner, og kose seg en stund hjemme først. Derfor er vi som regel ikke i bhg før kl 10.
|
|
|
#69 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og ettersom barnet vokser, vil du legge merke til artikler om forsømte skolebarn, og stakkars ungdommer, som ikke blir "fulgt opp" av foreldrene sine, men går for lut og kaldt vann fordi foreldrene er "egoistiske" og vil "gjøre karriere".
|
|
|
#70 |
|
Smugleser
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Sånn i forhold til å få kabalen til å gå opp; vi må selvsagt dele oss, så den som leverer, henter normalt ikke. Vi klarer selvsagt ikke å få inn 8 timer på jobb uten å stresse oss i filler på morgenen.
|
|
|
#71 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi har hatt barn i bhg. både i Oslo Øst og Vest, og jeg synes det er samme trender begge steder.
|
|
|
#73 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Gutten vår blir som regel levert til kl 7.30 når barnehagen åpner. Det er som regel to barn som kommer da, og de storkoser seg med den rolige stemningen og den gode voksenkontakten de får.
|
|
|
#74 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Barnehagen vår åpner kl 7:30. Vi leverer tidligst kl 7:45, og da er det som regel minst ett barn allerede.
-95 -97 -02 Sist redigert av Hermine : 26-02-08 kl 10:06. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?De få gangene jeg må levere er de der litt over syv. Det har bare skjedd en gang at de var først. Det er alltid en eller to som fast blir levert når de åpner. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
flisespikker
|
Det er mange som har fleksitid, det har vi også. Hvis jeg leverer Poden kvart på ni, så er jeg på jobb kanskje kvart over ni - så kan jeg jobbe til kvart over fem, siden mannen min henter de dagene jeg leverer. Og de dagene han leverer, kan jeg jo dra så tidlig jeg bare vil på jobb (i praksis blir det jo ikke tidligere da heller, men det er fordi jeg er så morgenlat), og så gå derfra litt over fire.
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg jobber og studerer endel hjemmefra, og har derfor mulighet til å levere så sent som mulig, egentlig. Det harmonerer utmerket med min noe slappe morgenstil, som gutta ser ut til å ha arvet. Så lenge de er på plass innen 10 er barnehagen fornøyd også. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Leverer vanligvis omkring 8 og da er de fleste barna på avdelingen kommet.
|
|
|
#79 |
|
I mål
|
Ja, jeg trodde nesten alle delte seg jeg? Alle jeg kjenner gjør det hvis begge foreldrene jobber omtrent fullt. Men selv med å gjøre det har jeg problemer med å se at levering noe særlig senere enn 8 fungerer hvis man har lyst på fellesmiddag i femtiden OG har litt vei til jobb OG har lyst på full arbeidsdag. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Etylbarbital
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi deler oss ikke ettersom vi bare har en bil og barnehagen er for langt unna til at det er praktisk å gå. Mannen både leverer og henter.
|
![]() |
|
|