Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 00:11   #61
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Selv leverer vi alt fra 0715 til nærmere 9. Også her er det variabelt hvor mange barn der er fra morgenen av, men der er jo bare totalt 9 barn da... Noen av mødrene er sykmeldt, andre jobber turnus, noen (som min mann) reiser på oppdrag til kl 9, så det er ulike årsaker til at barna leveres sent.

Gammel 26-02-08, 00:14   #62
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Barnehagen jeg jobbet i på Oslo Vest har åpent fra 07:30-17:00. Her kom de fleste barna fra 7.30-8.00. Var ofte full barnegruppe senest 08.30. Mellom 16.30 og 17.00 var det ofte en del barn igjen.

Gammel 26-02-08, 00:18   #63
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me leverer mellom halv ni og ni. De fleste her leverer mellom halv ni og halv ti. Bur på landet.

Gammel 26-02-08, 00:34   #64
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor jo i nærheten av deg. Her er det jevnt tilsig i bhg fra åpning 0730; alle 3 avdelinger er slått sammen til fellesfrokost. Det er ikke veeeldig mange der grytidlig, men det er da nok til at ingen er ensomme. Barnehagen har rundt 60 barn.

Men det har variert veldig altså. Det kommer mest an på hvor mange av barna som har småsøsken, dvs foreldre hjemme i fødselspermisjon. Da blir det ihvertfall ikke levert tidlig nemlig! For et års tid siden var det MANGE permisjonsforeldre og svært lite trøkk på morrakvisten, men desto mange som ble hentet sent (dvs etter 1615). Fikk inntrykk av at mange nøt freden og roen lengst mulig... Det er få helt hjemmeværende; tror ikke det er noen faktisk - alle jobber ihvertfall litt.

Kanskje er dette tilfelle hos dere også?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 00:52   #65
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I vår avdeling er det noenlunde likt. Det er en annen gutt og lillemandarin som kommer i 0750 tiden. Resten ankommer i 09-10 tiden. Trodde dette var spesielt ved vår avdeling.
Men det er kanskje ikke det?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 01:48   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i vår vestkantprivatbarnehage sliter mange med å nå kjernetiden halv ti.

Det er mange med permisjon, eller fleksible jobber/studier/deltidsjobber/praktikanter.

Gammel 26-02-08, 08:35   #67
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Monsoon: Er det en enavdelingsbarnehage han går i? For om det er flere avdelinger der så burde det jo være mulig å slå seg sammen med en av de andre avdelingene slik at han slipper å være så lenge alene.

Neida, det er flere avdelinger. Og de slår seg sammen på morgenen altså, men allikevel var han mutt putt alene da han ble levert kl 7.30. Jeg tror nok det kommer et par barn til før kl 8, men glissent er det. Nå blir han som sagt levert rundt kl 9 han også vanligvis, så dette er jo ikke et problem. Men jeg synes det er litt rart.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er vel varierende hvor fleksi arbeidstid folk har, så sånn sett er jeg ikke overrasket over sent starttidspunkt, men jeg overraskes mer over at ikke flere har lyst til å komme seg hjem i rimelig tid på ettermiddagen, men jeg konstaterer at soving om morgenen er veldig høyt prioritert i de tusen hjem.

Det er det nok. Samtidig så ser jeg at hos oss er det ikke mange barn igjen kl 16. så jeg tror nok, som bl a Tjorven sier her, at det er sikkert en del hvor foreldrene deler seg, hvor den ene begynner tidlig og den andre sent. (Som meg, for eksempel, som kom på jobb allerede kl 7 i dag, og som skal hente før 16.) Eller at det er flere som jobber redusert stilling.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men det har variert veldig altså. Det kommer mest an på hvor mange av barna som har småsøsken, dvs foreldre hjemme i fødselspermisjon. Da blir det ihvertfall ikke levert tidlig nemlig! (...)
Kanskje er dette tilfelle hos dere også?

Det rare er at det ikke er en eneste mor i permisjon. Det er et par gravide, så de kan jo være sykemeldt. Men foreløpig er det altså ingen som har fått småsøsken. Jeg begynner å helle mot deltidsstillinger og foreldre som bytter på henting og levering.

Det var nå egentlig godt å høre at dette gjelder over hele smøla, og at det ikke er vi som har havnet i en rar barnehage. Jeg sier som Tjorven, alle disse artiklene vi leser om barn som stues bort i barnehager i 9 timer om dagen ser nå ikke ut til å være et utbredt problem.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 08:54   #68
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobber deltid, og har derfor muligheten til å gi barna rolige morgener, hvor de kan sove til de våkner, og kose seg en stund hjemme først. Derfor er vi som regel ikke i bhg før kl 10.

Etter nattevaktene mine leverer mannen barna, og da er de i bhg mellom 8:15 og 8 :30.

Vi har inntrykk av at de fleste leverer ungene sine mellom 8 og 9. Ikke mange som er der ved bhg åpningstid kl 07:30.

Jeg synes ikke det er et mål i seg selv at flest mulig skal være i bhg ved åpningstid, og ha veeldig lange dager.

Gammel 26-02-08, 09:13   #69
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg sier som Tjorven, alle disse artiklene vi leser om barn som stues bort i barnehager i 9 timer om dagen ser nå ikke ut til å være et utbredt problem.

Og ettersom barnet vokser, vil du legge merke til artikler om forsømte skolebarn, og stakkars ungdommer, som ikke blir "fulgt opp" av foreldrene sine, men går for lut og kaldt vann fordi foreldrene er "egoistiske" og vil "gjøre karriere".

Når virkeligheten heller er at barna aldri har fått så mye oppmerksomhet fra foreldrene sine som nå.

Men vi kjøper propagandaen, og legger oss enda litt mer i selen for ungene våre. Ofrer enda mer av egen helse og fritid, og parforholdet, så ingen skal tro at vi er egoistiske og ikke prioriterer barna våre. Mens barna blir sjefer i familien, og lærer at deres behov kommer først uansett.

Av og til lurer jeg på om det ligger en eller annen hensikt bak all denne propagandaen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:24   #70
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sånn i forhold til å få kabalen til å gå opp; vi må selvsagt dele oss, så den som leverer, henter normalt ikke. Vi klarer selvsagt ikke å få inn 8 timer på jobb uten å stresse oss i filler på morgenen.

Med barna i samme barnehage har vi imidlertid fått det en del enklere, og takk og lov for å ha jobber med ansvarlig fleksitid, à la typen; "Så lenge du utfører jobben er det ingen som bryr seg om når du jobber".

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:25   #71
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Vi har hatt barn i bhg. både i Oslo Øst og Vest, og jeg synes det er samme trender begge steder.
Vi leverer sent, gjerne mellom 9 og 10, og det er flere som kommer samtidig som oss.
Jeg har levert tidlig en gang, og da var det bare en til i bhg. Tror nok den første timen er ganske rolig i hvertfall.
Samme med hentetider egentlig, de fleste blir hentet mellom 15.30 og 16 som vi gjør, den siste timen er det veldig få der.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:27   #72
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi leverer kl.08.00 og da har ca. halvparten av barna både på småbarnsavdelingen og storebarnsavdelingen kommet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:38   #73
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Gutten vår blir som regel levert til kl 7.30 når barnehagen åpner. Det er som regel to barn som kommer da, og de storkoser seg med den rolige stemningen og den gode voksenkontakten de får. Egentlig kunne jeg levert ham senere siden jeg er hjemme i permisjon, men han trives virkelig med å "settle" seg tidlig og se barna komme en etter en. Det virker som om storparten av de andre barna kommer mellom 8 og 8.30.

Gammel 26-02-08, 09:41   #74
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Barnehagen vår åpner kl 7:30. Vi leverer tidligst kl 7:45, og da er det som regel minst ett barn allerede.
Det virker som de fleste kommer i tidsrommet 07:45-08:30.

Sist redigert av Hermine : 26-02-08 kl 10:06.
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:50   #75
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De få gangene jeg må levere er de der litt over syv. Det har bare skjedd en gang at de var først. Det er alltid en eller to som fast blir levert når de åpner.
Gutta leveres som regel rundt åtte og da er det ganske mange der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 10:00   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jøss, dette overrasker meg. Skal ikke folk på jobb og må levere før jobb da? :hm:

Det er mange som har fleksitid, det har vi også. Hvis jeg leverer Poden kvart på ni, så er jeg på jobb kanskje kvart over ni - så kan jeg jobbe til kvart over fem, siden mannen min henter de dagene jeg leverer. Og de dagene han leverer, kan jeg jo dra så tidlig jeg bare vil på jobb (i praksis blir det jo ikke tidligere da heller, men det er fordi jeg er så morgenlat), og så gå derfra litt over fire.

Gammel 26-02-08, 10:19   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber og studerer endel hjemmefra, og har derfor mulighet til å levere så sent som mulig, egentlig. Det harmonerer utmerket med min noe slappe morgenstil, som gutta ser ut til å ha arvet. Så lenge de er på plass innen 10 er barnehagen fornøyd også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 10:22   #78
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Leverer vanligvis omkring 8 og da er de fleste barna på avdelingen kommet.

Gammel 26-02-08, 11:20   #79
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er det nok. Samtidig så ser jeg at hos oss er det ikke mange barn igjen kl 16. så jeg tror nok, som bl a Tjorven sier her, at det er sikkert en del hvor foreldrene deler seg, hvor den ene begynner tidlig og den andre sent. (Som meg, for eksempel, som kom på jobb allerede kl 7 i dag, og som skal hente før 16.) Eller at det er flere som jobber redusert stilling.

Ja, jeg trodde nesten alle delte seg jeg? Alle jeg kjenner gjør det hvis begge foreldrene jobber omtrent fullt. Men selv med å gjøre det har jeg problemer med å se at levering noe særlig senere enn 8 fungerer hvis man har lyst på fellesmiddag i femtiden OG har litt vei til jobb OG har lyst på full arbeidsdag.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:29   #80
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler oss ikke ettersom vi bare har en bil og barnehagen er for langt unna til at det er praktisk å gå. Mannen både leverer og henter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.