Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Opplasting av bilder som vedlegg

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 20:15   #1
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opplasting av bilder som vedlegg

Det ser ut til at GIF- og PNG-bilder over en viss størrelse blir konvertert til JPEG automatisk når man laster dem opp som vedlegg. Det er uheldig fordi det i enkelte tilfeller vil føre til større filer og redusert bildekvalitet.

For et eksempel se denne posten med strikkemønster.

Av de fire vedleggene er de to minste korrekt lastet opp som GIF (jada PNG ville vært bedre), mens de to største ble automatisk konvertert til JPEG da jeg lastet opp. Jeg kan vel jobbe meg rundt det med å klippe dem opp så de blir under 800x600, men er den begrensingen egentlig nødvendig? Eller går det an å justere noe i vBulletin eller GD (eller bruke ImageMagick i stedet) for at det skal oppføre seg bedre, eller iallefall si fra om at de blir konvertert? Mine filer er veldig langt under maks filstørrelse selv om oppløsningen er for stor.

Ben "very compressible" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:00   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Opplasting av bilder som vedlegg

vBulletin har noen innstillinger som jeg kan teste litt med når jeg har litt tid.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no