Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overvåke barnas nettbruk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 16:06   #7
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvåke barnas nettbruk

Nå har jeg tenåringer i huset og dette spørsmålet har vært høyst relevant i flere år nå.

Jeg syns det er helt greit å overvåke barnas nettbruk. Jeg har av egen erfaring sett at det man maser om i forhold til hva som er greit å si på nettet og hva som ikke er det blir fort glemt.....

Med et slikt verktøy som HI nevner så må det brukes med klokskap. Om jeg skulle kjøpt noe sånt så måtte det være i full åpenhet overfor mine barn. Dersom jeg oppdaget at mine barn la ut fullt navn og bilde på nettet så måtte jeg kunne si noe om det til dem.

Ungene har rett på privatliv, men vi må også kunne beskytte dem der vi mener det kan være farlig å ferdes.

Da min eldste jente gikk i 6. klasse hadde vi en politimann på besøk på et foreldremøte. Han jobber med narkospaning. Han sa at vi måtte ikke gå i fella at våre barns rom skulle bli et sted der de skulle ha privatliv og vi ikke skulle ha tilgang. Rusforebyggende så var det viktig at barna våre vet at vi kan komme inn der. Da er det lettere å oppdage evnt. utstyr til å ruse seg..... Han sa også at vi burde sjekke lommene, uten at ungene vet det.

Han fortalte en historie om en mor som hadde vært på et slikt foreldremøte. Hun hadde kommet hjem og sjekket sin sønns lommer. Der fant hun utstyr til å bruke narkotika. Hun hadde ikke trodd at hennes sønn drev med slikt.

Det ble litt på siden på slutten her, men vi må følge litt med sånn i bakgrunnen er min oppfatning.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.