Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan organisere bort husarbeid?!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 18:21   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Arbeidsfordeling og faste rutiner er det som redder oss.

Jeg har ansvar for klesvask, støvtørking og pirk. Mannen har ansvar for oppvask, gulvvask og støvsuging. Vi vasker huset hver torsdag, og shiner hver mandag. I tillegg ryddes det litt hver kveld slik at det (som regel) aldri ser bombet ut.

Hver ting har sitt sted er også en god ting. Det er bare så synd at det til stadighet kommer nye ting, og at man aldri har nok plass. Men sånn i teorien gjør det ryddingen mer effektiv.

Mannen har i tillegg fått en egen kurv der jeg stapper tingene hans som ligger og flyter. Da får jeg de vekk og han finner de igjen. Jeg har også en sånn kurv. For ordens skyld

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:41   #2
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gjort akkurat motsatt av rakka. Kjøpte en haug med like svarte sokker, men plutselig så skiftet de utseende litt også måtte jeg kjøpe nye ikke helt like. Dermed hadde jeg mange single sokker igjen. Nå har jeg gjort motsatt. Kjøpt inn en haug med fargerike sokker. De er nemlig så fargerike at de synes og er lettere å parre.

Husarbeidet ellers blir som regel gjort i barnetv-tiden. En av oss spiser kveldsmat med ungene mens den andre tar gulvvask og sånt i de etasjene vi ikke spiser i. Rett etter leggetid tar den som spiste kvelds med ungene første etasjen. Fungerer greit for oss. Etter kl.20 er tiden litt hellig, dvs. det er voksentid og da prøver vi å gjøre minst mulig av husarbeid og heller kose oss litt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:39   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hver ting har sitt sted er også en god ting.

Det går ikke. Det er for få steder i forhold til ting.

Gammel 21-09-06, 15:44   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det går ikke. Det er for få steder i forhold til ting.

Meeeget kjent problem.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:45   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mannen har i tillegg fått en egen kurv der jeg stapper tingene hans som ligger og flyter. Da får jeg de vekk og han finner de igjen.

Han har vel en tre-fire sånne bokser nå ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.