Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Din strategi med denne gutten? (mat)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 01:08   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din strategi med denne gutten? (mat)

Jeg synes han har et fint repetoar og mat som dekker det han trenger. Så jeg ville i det daglige laget ham den maten han spiser (det er ikke så problematisk å steke noen fiskekaker eller karbonader, pølser osv i tillegg), og laget en deal på at han skal smake på endel ting. Jeg ville satt meg ned med ham og sagt at jeg ønsker at han skal finne seg en eller to grønnsaker han kan spise også, og at vi skulle gå på butikken og han skal få velge ut selv hva han skal forsøke, og at vi kommer til å forsøke helt til han finner to han liker. (Agurk og gulrot er ofte godt likt av alle, samt at rå gulrot ofte er bedre enn kokt.)

Kanskje han er en slik tynn unge som vokser seg til gjennom tenårene, eller at han alltid kommer til å være en slank type. Mange lever fint med det. Men jeg ville ikke ha latt være å gi ham maten han liker, jeg hadde strekt meg veldig langt for å gi ham det han liker under forutsetning at han smaker og finner seg en grønnsak eller to. Det kan ødelegge så mye å stresse og presse, og jeg ville heller gått en ekstra mil for ungen.

Jeg ville sørget for at han fikk nok næringstett mat. At han spiser proteinene sine og ikke bare karbene (to pølser, to karbonader, to fiskekaker osv. ikke en tygg av det og resten ris liksom. Det er proteinene som er byggesteinene til kroppen, -samt vitaminene fra grønnsaker og frukt.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.