Sv: Hva slags sykkel til jente 8 år?
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Jeg tror du misforstår meg. Jeg er ikke tilhenger av at små jenter skal vingle rundt på for store sykler. Men når du har en sykkel med lavt innsteg kan man senke setet og ungen kan godt beherske en slik sykkel. Imidlertid har en slik sykkel ofte flere gir og større hjul gir større fart, så selv om barnet "fysisk" sett kan sykle på en slik sykkel, så må det også være erfarent nok til det.
Til HI - jeg tror helt sikkert at en 20" sykkel vil være perfekt for datteren din denne våren. Diamant, DBS og Nakamura er de tre merkene jeg alltid har vært mest fornøyd med!
Neida.. tror ikke jeg misforstår egentlig. Poenget mitt er at jo større ramme på sykkelen jo lenger er den også, jo bredere er styret osv. Det er kanskje det viktigste på sykkelen at barnet rekker frem til styret med god margin og uten å måtte strekke seg mye/få for foroverlent stilling. Det er veldig ukomfortabelt og vanskelig å styre en sykkel som er for stor og det utgir faktisk en reell trafikkfare fordi en lang sykkel minsker barnets evne til å orientere seg sideveis. (Gikk på kurs i dette nylig.. hehe). Erfaring har ikke så mye å si her egentlig. Sykler skal ikke være noe for store. 
|