Sv: Noen som bor i Nittedal?
Rotnes er sentralt og fint. Vi har toget, alle skoler og flere butikker (inklusiv et såkalt senter der det er blomsterbutikk, pol, bokhandel, apotek og andre nyttige butikker). Mange av de vi kjenner her nå kjenner vi gjennom barnehagen eller kor, det er mange akademikere som kommer fra hele landet vil jeg si. Flere jobber i sentrum, Nydalen, Majorstua, Blindern, men kjenner også to som jobber på Fornebu. Begge disse kjører faktisk bil, og da må man nok regne med å kjøre tidlig for å unngå kø.
Jeg liker godt søndre del av bygda også, det er vel 8 km fra Rotnes til Slattum omtrentlig (tipper). Kjenner flere som bor der. Kan være en fordel å bosette seg der om man vet at man trenger å kjøre bil fordi man skal på kryss og tvers av Romerike, det er jo ikke langt til Gjelleråsen eller E6.
Både Slattum/Hagan og Rotnes har jo marka like utenfor døra. Det er litt forskjell på hvor man bor lokalt. Liker man å sykle, rusle eller gå på ski er dette eldorado. Det er full fart i akebakken ved oss hver helg, barn på ski og vafler til salgs, sånt liker jeg! Det passer bedre for oss i vår situasjon nå med to små barn enn kafélivet og shopping.