Sv: Kinosirkel: Atonement/Om forlatelse (Diskusjonstråd med spoilere)
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Herregud. Jeg må visst gå og se den en gang til.
Da er vi to. Det anbefales IKKE å se denne filmen på babybio. Dette er jo en jentefilm av dimensjoner og ALDRI har jeg sett Saga kino så full av babyer. Det var knapt mulig å høre noe annet enn babygråt. Mitt barn sov eller spiste seg gjennom filmen, så jeg fikk med meg handlingen, men noe av stemningen mistet jeg nok.
Dessuten var nok forventningene mine for høye. Dessverre.
Jeg likte den, men ikke mer enn likte. Den var godt laget, men jeg følte liksom at jeg ikke kom skikkelsene helt under huden (som igjen kan skyldes lydnivået på kinoen).
Muligens er jeg litt naiv og stoler for mye på rettsvesenet, men er det virkelig sånn at man kunne bli satt i fengsel for en handling som et barn sier at hun har sett. Søsteren hennes var jo veldig klar på at dette var et barn med god fantasi. Gjordes det ikke undersøkelser av noe slag?
Og videre: Hvordan i all verden klarte Lola å gifte seg med den personen som hadde forgrepet seg på henne? Klarte hun å innbille seg selv at rett person hadde fått sin straff eller var hun klar for et seksuelt forhold i tidlig alder og turte ikke innrømme at det hadde skjedd frivillig?