Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mere gjestfritt og uhøytidelig nordpå og på bygda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 15:29   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere gjestfritt og uhøytidelig nordpå og på bygda?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ja, jeg tror det. Mine svigerforeldre-og familie er nordfra, og du kan si det har vært litt kulturkrasj innimellom. De er vant til å bare stikke innom, ta ting på sparket og jo flere jo bedre. Sleng noen kaffekrus på bordet og en uhøytidelig stemning. Drit i om det rotete. Bare be med seg flere på besøk uten å si fra.

Sånn er det med min svigerfamilie også. Jeg husker med gru den dagen tanten til mannen plutselig ringte på døra, vi hadde vært ekstremt opptatt den siste tiden og leiligheten så ut som om noen hadde sluppet ned en bombe midt i. Det første vi gjorde var å løpe ut i gangen og få heisen opp i vår etasje, slik at vi fikk kjøpt oss et minutt eller to ekstra, mens vi i hui og hast rasket sammen mest mulig rot og kastet inn på gjesterommet. Så satt vi der da, besøket i sofaen og jeg på stol midt i mot, og jeg prøvde å holde maska og late som om det ikke plagde meg at alt var skittent, at jeg så ut som en dass og at det egentlig ikke passet at de kom. Jeg glemmer det aldri. De er nordfra, om noen lurer.

Svigerforeldrene mine er forresten supre til å forstå at det er kulturforskjeller, og respekterer at jeg er vant til en litt annen måte å gjøre det på, så jeg har aldri hatt problemer med dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.