Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tupperware

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 08:44   #41
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware

Det bakeunderlaget, hva bruker dere det til?

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:50   #42
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MorStine

Jeg lager all mat fra bunnen av og bruker mange ingredienser som jeg kutter i smått, da bruker jeg quick chefen til alt og det går jo så fort og blir SÅ utrolig smått og fint kuttet Mini bruker jeg feks til omelett der jeg ikke skal ha så mye av mange ting.

Minien bruker jeg til løk, og andre småting så den er grei. Men den store klarer jeg ikke å finne bruken av. Bruker mye heller foodprosessoren med raspe osv. Det er ikke mer å vaske etterpå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:55   #43
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du trenger nok ingenting av det, faktisk. I hvert fall ikke salatslynge. :erfart:

Gammel 24-01-08, 09:07   #44
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Alt som skal bakes.

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Du trenger nok ingenting av det, faktisk. I hvert fall ikke salatslynge. :erfart:

Jeg bruker den hele tiden, så det der er vel individuelt. Jeg syns også salaten holder seg lenge frisk om den ligger oppi den i kjøleskap, men det krever naturligvis at man har stort nok kjøleskap for den er diger. Og om du ikke tror du kommer til å bruke den, bør du ikke kjøpe den, for den tar STOR plass i skapet.

Gammel 24-01-08, 10:51   #45
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes den er helt ubrukelig og skulle advare mot den.

Stekeklypa må du holde deg unna. Min gikk i stykker med én gang. Jeg klaget og fikk ny og den gikk også i stykker. Nå har jeg en billig en fra Meny og den er mye bedre.

Jeg bruker salatbollen med rist masse og det to-litersmålet som har lokk der man kan piske krem og annet uten at det spruter. Det som en eller annen kallte Jello-ring bruker jeg masse til desserter og slikt.

Jöss. Det har jeg aldri hört för. Hvordan bruker du den, da?

Jeg lager utrolig mye mat med lök i, og syntes alltid at det var et herk aa kutte den opp. I tillegg ble det mye grining. Naa skjaerer jeg löken i 4 biter, tar av skallet og hiver den i lökkutteren. Dreier et par omganger, og vips har jeg masser av smaabiter. Vasker saa selve beholderen i maskinen og kniven for haand. Maatte kjöpe ny kniv etter et aars tid fordi den var blitt slöv.

Kna deiger paa, kjevle ut deiger paa, stikke ut pepperkaker e.l.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:55   #46
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle gjærdeiger, bortsett fra pizzadeig som jeg kjevler rett på plata. Ingenting setter seg fast i bakeunderlaget så det er genialt til deiger som skal kjevles. Skillingsboller, horn, scones etc.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:01   #47
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Bruker den keramiske toppen på steikeovnen jeg som bakeplate. Men stikker ikke ut pepperkaker på den.

Mye bedre enn bakeunderlaget da det ligger helt flatt *fikk aldri til det der*

Gammel 24-01-08, 12:59   #48
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Bruker den keramiske toppen på steikeovnen jeg som bakeplate. Men stikker ikke ut pepperkaker på den.

Mye bedre enn bakeunderlaget da det ligger helt flatt *fikk aldri til det der*

Som regel har jeg satt på ovnen når jeg baker, og plata mi blir forholdsvis varm. Så da setter alt seg fast, tørker osv. Så å bake på keramisktopp har jeg gjort en gang og aldri mer, noe herk å få rent... Jeg elsker bakeunderlaget mitt, slipper å ha på masse mel for at det ikke skal sette seg fast osv.

Gammel 24-01-08, 13:19   #49
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

ovnen og platen min er hver for seg.

Bruker aldri mel jeg heller

Gammel 24-01-08, 13:21   #50
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i slikkepottene!

Og det er vel det eneste jeg har av tupperware ...

Gammel 24-01-08, 13:23   #51
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg elsker salatslyngen og bruker den hver gang vi spiser salat.

Gammel 24-01-08, 13:44   #52
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Her var det mange ulike erfaringer!
Men jeg gleder meg.
Har jo nytt kjøkken, og har kastet masse "stæsj" som bare tok opp plass.
Gleder meg til å se utvalget.

Gammel 24-01-08, 13:46   #53
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er veldig glad i bakebollen og bakeunderlaget.
Og salatbollen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 21:52   #54
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bakeunderlaget er supert og et "must" når marsipanlokket skal kjevles ut. Det har også sånne ringer som viser hvor stort man må kjevle for at det skal dekke hele kaken.

Ellers er det kjempefint til å trille ut gjerbaktst. Bruker det hver helg til å kjevle rundstrykker eller baguetter.

Gammel 26-01-08, 09:47   #55
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Salat holder seg godt i salatbollen med rist i bunn. Men jeg jobbet for en skikkelig gnier for mange år siden, og i salatkjøleskapet så hadde han en vanlig bolle, også hadde han skjært ut en runding av lokket på en isboks og laget huller i den, og den funka like godt som tupper sin bolle. Jeg måtte le litt da.

Jeg har en del kniver, og de er ordentlig gode.

Har en del bokser til mel, sukker og div, men de tar mye plass og MITT kjøkkenskap ser ikke noe ryddig ut hvertfall...

Bakebollen er fin, men ikke noe bedre enn andre boller.

Men jeg ønsker meg matbokser, de ser fine ut.

Gammel 26-01-08, 10:37   #56
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kjøpte du Line*?

Gammel 26-01-08, 12:59   #57
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Løkkutteren.

Gammel 26-01-08, 14:08   #58
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte løkkutteren, potetskrelleren, og påleggsbokser. Slike tre stk med ett lokk.
Også skal jeg ha party selv å kjøpe mer.

Gammel 26-01-08, 21:59   #59
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg kjøpte løkkutteren, potetskrelleren, og påleggsbokser. Slike tre stk med ett lokk.
Også skal jeg ha party selv å kjøpe mer.

De tingene har jeg. Kjempekjekke!

Gammel 26-01-08, 22:09   #60
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følger interessert med i tråden, henger meg mest opp i at noen kjevler rundstykker og scones? Og det på bakeunderlag til og med? *imponert*

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
tupperware

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.