Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem er dagens "rødstrømper"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 18:50   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er dagens "rødstrømper"

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

dette var veldig "in" på 70-tallet.

Nåja, håper dette var ironisk ment, det at det var "in"? Det kvinnesaksforkjemperne fikk til på 70-tallet var ikke noen motebølge, altså, og vi skylder dem enormt mye. Vi er nok kanskje blitt litt bortskjemte. Jeg vokste opp i den tro at jeg levde i et tilnærmet likestilt samfunn, men da jeg ble voksen oppdaget jeg at jeg nok hadde vært litt naiv. Det er også naivt å tro at 8.mai må legitimeres med at kvinneundertrykking er noe som må bekjempes "ute i resten av verden", det er noe som angår oss her hjemme også.
Så ja, jeg har litt inntrykk av at dagens kvinner (og menn) ikke alltid vet hvorfor de skal feire 8. mars, men det er nok neppe disse kvinnene som faktisk går i tog, vel?
Jeg kaller meg selv feminist, i mangel av et bedre uttrykk. "Likestillingist" er jo et litt dårlig ord, jeg er tilhenger av likestilling mellom kjønnene, gjennom like rettigheter, samt like muligheter til selvrealisering enten det gjelder omsorgsoppgaver eller karriereveier. Jeg har ingen røde strømper, men ganske mange hullete, noe som vel er et tegn på min avstandstagen fra husmorrollen

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
feminisme, moderne feminisme, rødstrømper

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.