Sv: Har Body Shop mistet sin troverdighet?
Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.
Ifølge en venn av meg som jobber med narkotika innenfor politiet er visstnok grunnleggeren av bodyshop (eller ihvertfall en eller annen toppleder) for legalisering av hasj. Det er visst ikke akkurat ubevisst at de bruker hasjplanten som bilde på ganske mange produkter. (planten ser ut som en bregne).
Jeg var på et foredrag med han for en tid tilbake, og han hadde forøvrig mange eksempler på hvordan de som jobber for legalisering av hasj får reklamert i det stille. Bl.a skolesekker med motiv av hasjplanten, bodyshop-produkter med bilder osv. Av og til i enkelte reklamefilmer til og med kan man se dette. Han viste noen eksempler, og selv om jeg ikke tror dette bidrar til at det vanlige mann i gata blir for hasj, så liker jeg det ikke.
Dette syns jeg var på kanten til overhysteri og det høres ut som politimannen du kjenner ikke vet så mye om plantedyrking generelt. Det er ikke en hasjplante og et hasjblad, det er bladet til hampplanten. Hvis du leser linken i innlegget mitt over kan du lese mer om det.