Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-08, 10:33   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Nå skal jeg være helt ubeskjeden her. Jeg er rå på å skrive, og om mulig enda bedre på å uttrykke meg muntlig. Jeg har vel aldri opplevd å bli målløs eller stotre og stamme, og jo mer sint eller opprørt jeg blir, jo mer velformulert blir jeg.

Hvis jeg samtidig skal være selvkritisk må det vel innrømmes at jeg til tider prater for mye. Jeg har litt lett for å dominere i forsamlinger / grupper. Dette fordi jeg griper ordet straks det blir en pause, mens andre gjerne lar samtalen stykkes opp av korte pauser.

I møte med mennesker som stotrer, stammer og "famler" verbalt så varierer det hvordan jeg reagerer. Og det avhenger av situasjon. Selv om det ikke er en god egenskap må jeg innrømme at jeg noen ganger blir irritert på folk som uttrykker seg dårlig verbalt. Jeg går ikke rundt og "tenker mitt", det gidder jeg ikke. Men jeg blir irritert i øyeblikket, blir utålmodig etter at de skal komme til poenget, og dette kan gi seg utslag i at jeg avbryter folk enten for at jeg selv vil forsøke å formulere det de har tenkt å si, eller at jeg prøver å stille enklere spørsmål som kan besvares enten med ja / nei eller med andre korte, greie svar. Det hender også jeg avbryter folk og sier "ja, ja, men var det noe poeng her??".

Forøvrig er jeg nok ikke akkurat en magnet på raringer, men jeg har nok lett for å få "vanlige" folk til å åpne seg. Jeg får vite utrolig mye rart og personlig fra arbeidskolleger og naboer - ting jeg ikke kan skjønne at de vil betro meg. Men på den annen side så slarver jeg ikke om det de forteller, og jeg kan være brutalt ærlig i mine svar til det folk forteller. Så kanskje er det derfor de gjør det? Vet ikke, jeg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.