Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nytt abortregister fra i dag (Adressa)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-08, 16:39   #14
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt abortregister fra i dag (Adressa)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor et sånt register trengs?

Jeg kan tenke meg mange grunner til at det kan være greit å ha et slikt register. Norge er veldig gjennomregulert, og diverse register gjør at ting blir letter å holde oversikt over. En grunn til å ha et slik register kunne feks vært brukt til innformasjon for legen som følger svangerskapet. Per i dag blir man jo spurt om man har hatt abort, det skal registreres (jeg lurer på om det har noe med om man er resus minus å gjøre? )

Her i Norge er vi jo superglade i alle slags registre, husker dere hundeskatten? Da var folk som var registrert med hund i et eget register. Det tar litt overhånd. Men vanskelig å si akkurat hvor man skal sette grensen. Den andre ytterligheten, hvor man har barn som ikke er registrert i noen register og som bare kan "forsvinne" etc er heller ikke heldig. Det var nettopp en organisasjon som drev å registrerte barn for å sikre at de ikke ble hindret i å få skolegang etc, men jeg husker ikke hvilken organisasjon det var.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.