|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Den store kalkuntrådenI år skal jeg prøve noe jeg så på Jamies Jul på lille julaften, nemlig å lage smør med sitron- og clementinskall, salt og pepper og enda noe mer, og stappe det inn under skinnet på kalkunen. Noterte meg også flere gode oppskrifter på tilbehør som skal prøves, det er gøy å prøve litt forskjellige varianter. Bl.a. lagde han en stuffing med svinekjøttdeig, rødløk, salvie, tørkede tranebær, tørket aprikos etc. som ble fordelt i klumper inni kalkunen, og til slutt tatt ut og brunet litt i en ildfast form. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den store kalkuntrådenHvis du gjør som Mim sier i hovedinnlegget og steker på 200 og 180 grader burde det gå fint. Men jeg har hørt om folk som steker kalkunen på 50 grader over natten, og det er ikke så lurt.
Vi har riktignok ikke særlig med salmonella her i landet, noe som er den største synderen til matforgiftning via kylling og kalkun. Derfor trenger man ikke være like påpasselig med dette som f. eks. i USA.
![]() |
#5 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den store kalkuntrådenGuri, nå sitter jeg og mannen og sikler vilt her! Gjett om vi gleder oss til middag på nyttårsaften!
![]() |
![]() |
Emneord |
ertesalat, kalkun, stuffing, waldorfsalat |
|
|