|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den store kalkuntrådenDet med at kalkunen må snues hvis den er veldig stor har jeg aldri erfart. Vi har kalkun på 8-9 kilo hvert eneste år, den er omtrent i kontakt med grillelementet. Vi beregner en 1/2 time pr kilo, øser over hønsebuljong hver halvtime. Stuffer den med svisker, løk, og epler, og den blir bestandig saftig og god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Den store kalkuntrådenI tillegg til stuffing bruker jeg en pakke bacon der jeg legger strimlene over kalkunen og fester med tannpirkere. Da "smøres" kalkunen med fett også hele tiden under stekingen, noe som gjør den saftigere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Den store kalkuntrådenJeg pleier å steke kalkunen uten stuffing, den er rett og slett bare tom innvendig. Da samles det masse deilig kraft inni som jeg heller ut og bruker i sausen. Kalkunen har aldri blitt tørr, men så er den blitt grundig penslet alle veier med smør før jeg setter den i ovnen.
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Den store kalkuntråden
Nesten slik gjør jeg det også¨og jeg bruker også litt appelsin og sitron som presses over. kalkunen er saftig og meget god. Jeg bruker å ha over skyen som er i pannen minst hver halve time for at skinnet skal få en sprø overflate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Den store kalkuntråden
Ja, waldorfen; samme oppskrift som Mim, men vi har pisket kremfløte i stedet for rømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
ertesalat, kalkun, stuffing, waldorfsalat |
|
|