Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Plast eller ekte tre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-07, 20:38   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plast eller ekte tre?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Kan vel ikke være særlig miljøvennlig med ekte tre?

Selvsagt er det miljøvennlig med ekte tre. Tre er en fornybar ressurs det. Forbruker CO2 spesielt i de første årene gjør de også. Plast derimot er overhode ikke miljøvennlig hverken å produsere eller å kvitte seg med. Selv om det kan gjennbrukes så kan jo tre også det som kompost.

Vi har lokalt tre. God gammeldags norsk gran, fra Berlinerpoplerland. Ikke vitaminsprøyte eller langveistransport. Det er de to siste tingene som en eventuelt kan plukke på miljømessig.

Plast tre er for meg kun aktuelt ved kraftig allergi hos en av oss, og også da under tvil. Jeg tror heller på erstatninger enn imitasjon. Så skulle jeg hatt et "tre" av annet materiale hade det ikke vært noe som prøvde å se ekte ut.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.