Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol når barna er til stede?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-07, 18:56   #101
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?

Jeg kan drikke alkohol mens barna er tilstede. Blir ikke full og det skjer sjelden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 20:10   #102
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Nei, jeg drikker ikke alkohol med barna tilstede.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 21:16   #103
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen alkohol så lenge småtten er våken, men tar meg gjerne et glass vin etter at han er lagt. Men drikker uhyre sjeldent, vinflaskene støver ned...

Gammel 23-12-07, 21:25   #104
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?

Nei, aldri.
Ikke hvis jeg en sjelden gang er ute heller, og avkommets barnevakt/avlaster er der.
Det er pga. avkommets spesielle behov, som gjør at barnets tilstand kan snu fryktelig fort, og hvis det skjer noe skal jeg være 100 % edru. Slike kriser/episoder kan også være veldig alvorlige nemlig.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 21:33   #105
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig (barnet er 2,5 år) så drikker vi aldri vin (vi drikker ikke annet med alkohyl) når barnet er tilstede - vi spretter først en flaske når barnet har lagt seg. Mengdene det er snakk om er en flaske på deling. Det samme har vi gjort på fest og i selskap hvis barnet har vært med fra starten av.

Det at vi ikke inntar alkohol før barnets leggetid er en prinsipiell avgjørelse basert på magefølelse uten at jeg har noen særlig bedre begrunnelse.

Gammel 23-12-07, 21:35   #106
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke noe imot at andre drikker når barn er til stede. Et glass vin til maten osv ser jeg ikke som et problem at man gjør. Mannen min tar ofte en øl på kvelden. For meg er det helt uaktuelt. Jeg føler ikke at det riktig for meg å drikke alkohol når jeg har barn i huset. Jeg klarer ikke å nyte det glasset med vin når jeg vet at det sitter barn å ser på eller ligger å sover i naborommet.

En av grunnene til det at det blir feil å drikke alkohol når det er barn til stede er jeg syns at en skal være "kjørbar" (for å bruke det slitte uttrykket). Med å være kjørbar mener ikke jeg at man må kunne kjøre bil. Man kan like gjerne ta taxi eller få naboen til å kjøre. Selv om man bare har tatt et glass vin eller to tror jeg at barnet merker det. Man lukter litt annerledes enn vanlig. Selv om man ikke er full eller noe så har man drukket eller man føler seg påvirket. Man blir litt annerledes. Det gjelder kanskje bare meg som kun drikker en gang i jubelåret men for meg er det et viktig argument. Jeg ville ikke følt meg komfortabel med å lukte alkohol når jeg kommer med et akutt sykt/skadet barn til lege/sykehus.

Jeg har selv opplevd at det er viktig at noen er helt edru. Jeg brakk kravebenet når jeg var liten (7 år). Vi hadde besøk og det var drukket alkohol. Heldigvis hadde ikke min mamma drukket noe. Mamma kunne kjøre selv til sykehuset og jeg slapp å bli trøstet av noen som luktet alkohol. For meg er det viktig og en stor trygghet. Den tryggheten vil jeg også gi til mine barn.

Gammel 23-12-07, 21:35   #107
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Foreløpig (barnet er 2,5 år) så drikker vi aldri vin (vi drikker ikke annet med alkohyl) når barnet er tilstede - vi spretter først en flaske når barnet har lagt seg. Mengdene det er snakk om er en flaske på deling. Det samme har vi gjort på fest og i selskap hvis barnet har vært med fra starten av.

Det at vi ikke inntar alkohol før barnets leggetid er en prinsipiell avgjørelse basert på magefølelse uten at jeg har noen særlig bedre begrunnelse.

Hva gjør du hvis barnet våkner? Er det krise at dere har drukket litt, eller er det helt greit?

Gammel 23-12-07, 21:38   #108
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva gjør du hvis barnet våkner? Er det krise at dere har drukket litt, eller er det helt greit?

Nei, det er ikke krise.

Gammel 23-12-07, 22:04   #109
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi kan drikke alkohol når barna er tilstede.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 22:50   #110
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kan drikke et glass rødvin eller to til maten i helgene eller når vi har selskap. Det er ikke noe problem her i huset. Vi er aldri beruset.

Gammel 23-12-07, 23:01   #111
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Kan fint ta en øl eller tre med aj hjemme.

Gammel 24-12-07, 07:39   #112
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker veldig sjelden, men kan godt ta et glass vin til mat mens ungene er tilstede.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-07, 08:30   #113
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

NEI

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-07, 09:06   #114
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ved spesielle anledninger (som julaften jo er) så kan vi godt ta et lite glass mens ungene er tilstede. Vi blir selvsagt langt fra beruset - her er det snakk om et glass eller to til maten, ikke flatfyll. Utover det venter vi alltid til de er i seng.

Er en eller flere av ungene syke eller brygger på noe er alltid minst en av oss kjørbar til enhver tid, i tilfelle noe skulle skje.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-07, 11:43   #115
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hittil ikke drukket alkohol med Hannah til stede.
Hverken jeg eller mannen er sånn "kosevinmennesker" - så vi drikker sjelden ett glass sånn helt uten videre på kveldstid.

Men jeg kan nok komme til å ta meg en øl på sommeren ja, uten å ha dårlig samvittighet for det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 00:29   #116
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har åpnet en halv hvitvin og en hel rødvin. Med en dasj i sausen og i glasset mitt har den rødvinsflasken minket med ca ett glass, hvitvinen med et halvt glass. Jeg tror ikke Mazungen lider nevneverdig. Av at svigermor og kjæresten har drukket et par øl et par små akkakker og 100 cl conjac tror jeg ikke hun merket.

Angående kjørbarhet så er det jo et greit argument men det er jo noe inkonsekvent om en synes det er greit å være forelder uten bil eller uten lappen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-07, 23:03   #117
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

NEI

NEI VEL

Gammel 25-12-07, 23:58   #118
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

NEI VEL

Gammel 26-12-07, 19:19   #119
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er viktig at alkohol ikke er noe hokus-pokus de voksne snakker om og gjør i det skjulte. Å ta seg et glass i ny og ne "sammen med" barna avmystifiserer alkoholen.

Helt enig. Det er en ting å drikke alkohol i mderate mengder, noe annet å være på fylla med barna tilstede. Jeg blir aldri full med barna tilstedet, men nyter gjerne alkohol.

Gammel 26-12-07, 22:19   #120
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Her i huset drikkes det også veldig sjeldent (nesten litt for sjeldent...). Jeg kan ta meg et glass vin før barna er i seng, men det skjer vel så og si aldri. Nå legger de seg riktignok tidlig. Men når de blir større ønsker vi å vise at man kan ta et glass til maten for å kose seg og ikke det bildet de kan se f.eks av nordmenn på chartertur... Jeg har aldri skjønt meg på de som sitter og drikker mens de venter på at flyet skal gå kl 7 om morgenen?

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.