Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol når barna er til stede?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-07, 12:30   #81
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?

Jeg drikker alkohol uhyre sjeldent, og når jeg drikker alkohol, blir det ikke mer enn et par glass rødvin til maten. Disse par rødvinsglassene drikker jeg over lang tid - så jeg har ikke noe problem å drikke dette mens barn er tilstede.

Jeg tror nok jeg betakker meg for å drikke meg beruset når barn er tilstede.

Gammel 22-12-07, 12:35   #82
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis hensynet til barnas sikkerhet ved plutselig sykdom er det avgjørende, så må nok noen av dere mene at jeg er ganske så uansvarlig som har bosatt meg midt uti havgapet. Her er ingen leger. Jeg må ringe etter ambulansebåt, og jeg er avhengig av at ingen andre er sykere enn meg og mine på samme tidspunkt. Jeg deler også muligheten til å bli hentet av helikopter med flere tusen andre, men det tar minst 20-30 minutter før vi får hjelp uansett. Å leve på denne måten tvinger meg jo til å tenke på at risikoen for at det skal oppstå en krise med mitt friske barn er minimal.

Gammel 22-12-07, 13:17   #83
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

knåpij kc +pbæ dlø

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 13:59   #84
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, drikker ikke når det er barn tilstede, men så har jeg ikke drukket på over 6 år uansett.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 14:07   #85
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

knåpij kc +pbæ dlø

Jaja, her beviste du vel en gang for alle hvilket standpunkt du har til å drikke sammen med barna, din alkis.

Gammel 22-12-07, 14:29   #86
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Superior: Jeg er også vokst opp med (mildt sagt) mye utrygghet i forhold til alkohol. Men jeg har valgt å ikke la det påvirke mine valg i forhold til dette. Jeg ønsker å kunne ha det jeg ser på som et normalt forhold til alkohol hjemme i eget hus, også når barna er der, og at ungene mine ikke skal oppleve noe skremmende i den forbindelse. Det er ikke alle alkoholikerbarn som velger totalavhold eller blir misbrukere selv.

Jeg har hatt barn i over 21 år, og på de 21 årene har jeg aldri opplevd en situasjon der jeg har drukket vin og måtte ta barn til lege. (Hvis man vet at noen er syke og kanskje må til lege er det selvfølgelig veldig greit å ikke drikke noe som helst, og kunne kjøre).
Og jeg ville uansett klart å håndtere situasjonen, med det lille forbruket det er snakk om. Vi bor i gangavstand til sykehus og legevakt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 15:02   #87
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jaja, her beviste du vel en gang for alle hvilket standpunkt du har til å drikke sammen med barna, din alkis.

Gammel 22-12-07, 15:24   #88
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg lurte på hva jeg egentlig hadde svart i denne tråden.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 15:28   #89
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Men ikke mye.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 15:42   #90
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke barn boende hjemme, så jeg drikker når det passer meg, og hvor mye jeg vil.
Har jeg barnebarn her, kan jeg godt ta et glass vin til maten, men heller ikke mer.

Gammel 22-12-07, 16:37   #91
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Tar også gjerne vin til maten, eller som kos på kvelden, med barna i nærheten. Skal jeg helle nedpå en flaske vin, så gjør jeg ikke det med barna til stede. Da er det som regel jentekveld eller fest uten barn. Jeg har selv vokst opp i et hjem med moderat bruk av alkohol, og har aldri blitt skremt av mine foreldre pga. det. Både jeg og mannen kan ta oss et glass, slik at ingen av oss kan sette oss bak rattet. Tanken på at "hvis det skulle skje noe" har vel ikke engang slått meg, før jeg så det på NM i en laaaaaang diskusjon en gang. Da er det jo bare å hoppe i en taxi, eller ringe sykebil, hvis det står om liv.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 17:39   #92
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vi drikker litt alkohol til maten med barnet til stede, ja. Vi har ikke bil, det kan hende vi hadde hatt en annen holdning om vi hadde hatt det.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 18:46   #93
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Å si at kjøre argumentet er teit, synes jeg virket lite reflektert.

Dette var vel myntet på meg?
Jeg har ikke lappen, og er aldri kjørbar sånn sett.
Min vurderingsevne etter 1 - 2 glass vin er lik den jeg har når jeg har drukket cola, så for meg virker kjøreargumentet teit.

Min oppfatning av dette er sannsynligvis preget av at jeg bor i en relativt stor by, og at jeg har amulansesjåfør i nærheten. Hadde jeg bodd en plass der det tok en time å kjøre til sykehus og det var to mil til nærmsete nabo, hadde nok saken stilt seg litt anderledes. (Men jeg hadde nok fremdeles ønsket å drikke alkohol når barna var tilstede.)

Gammel 22-12-07, 18:48   #94
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 19:39   #95
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?

Ja.

Gammel 22-12-07, 19:43   #96
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan godt drikke ett eller to glass vin med barn tilstede, har ingen betenkeligheter med det, men det skjer heller sjelden. Jeg drikker verken ofte eller mye, og synes det å ta seg ett glass vin til maten er helt ok.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 15:34   #97
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det der med å måtte være kjørbar er for meg det teiteste jeg hører i den saken.
Hva med de som ikke har lappen, ikke har bil, etc?
Nei, det blir for dumt!

Gammel 23-12-07, 15:36   #98
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Å si at kjøre argumentet er teit, synes jeg virket lite reflektert.

Jeg synes det er mer enn reflektert. Man tenker over at det faktisk ikke er alle som kan kjøre, av mange grunner.
Jeg synes kjørbarargumentet i seg selv er lite reflektert.

Gammel 23-12-07, 15:39   #99
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg har samme erfaringer som løve70.

Jeg tar gjerne et glass vin til maten, eller på kveldstid.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 18:48   #100
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drikker alkohol, i moderate mengder mens ungene er våre er til stede. Vi drikker oss ikke beruset. Vi drikker vin, ikke brennevin, og vi drikker fordi det smaker godt, ikke for å bli beruset. Jeg ser overhode ikke noe problem i det. Argumentet med å være kjørbar når man har normalt friske barn ser jeg ikke ikke poenget i. Å si at man er uansvarlig når man ikke kan kjøre vil jo si at min venninne som er enslig mor, uten lapp eller bil, er skikkeli uansvarlig .

Jeg tror virkelig ikke ungene våre ta skade av å se oss nyte vin til maten. Tvert i mot tror jeg bare de har godt av å se at man kan drikke uten å bli beruset. Har selv vokst opp med foreldre som drikker alkohol i moderate mengder.

Vi kan like gjerne ta oss et glass vin en tirsdagskveld, som en lørdagskveld.

Vi har vin, øl, akevitt og conjac på julafen (høres jo ut som det fyllekalaset, men alle drikker ikke alt da, ).

Vin er godt .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.