|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei jeg drikker aldri alkohol med barna hjemme våkne eller ikke. Jeg har selv oppvokst med fosterforeldre i mange år dem drakk heller ikke, å jeg har aldri følt noen stor trang for å ta igjen for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?[quote=Heiko;727805]Jeg har ingen problemer med å drikke hverken når barna er våkne eller når de sover. Jeg har aldri helt forstått hvorfor en av foreldrene til normalt friske barn alltid må være edru eller kjørbar. Skulle det skje noe ringer jeg ambulanse eller taxi.
![]() |
#65 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Vi drikker ikke når barna er våkne.
![]() |
#66 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, vi drikker alkohol både når hun er våken og etter leggetid. Har ikke et hysterisk forhold til det.
![]() |
#67 |
heimføing
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, kan drikke både før og etter leggetid, men noen storfest, det blir det jo ikke. Det finnes taxi, og før i tiden da jeg bodde langt utpå landet, så fantes det faktisk naboer (ihverfall en kilometer bortafor oss), om noe skulle skje og man trengte transport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Har absolutt ingen problem med å ta meg en øl eller to med barna tilstedet,men det er svært skjelden vi drikker(liker ikke øl/vin til mat..)
![]() |
#69 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nå er det sjeldent jeg drikker, men har ingen problem med å ta et rødvinsglass eller 2 med barn tilstedet. Barnedåper, konfirmasjoner, bursdager ol er alkoholfrie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nå er jeg alene med barna(men har ny samboer) derfor er det naturlig at jeg ikke drikker når jeg har de, om noe skulle skje. Nå får jeg ikke drukket uansett da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg kan ta et glass til middagen, synes det er greit at de ser at det går an å drikke ett glass, og at det ikke bare må drikkes for å bli full. Etter leggetid kan jeg ta et til. Blir det krise en gang, så har jeg telefonnummeret til drosjesentralen. De har en tendens til å prioritere syke barn (har kjørt drosje her selv, så det vet jeg). Men jeg drikker meg ikke overstadig, nei.
![]() |
#73 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Eg kan godt drikke eit glas vin til maten medan lille A er våken (sjølv om det i praksis ikkje skjer så ofte), men noko meir enn det er det sjeldan eg drikk før han søv. Eg trur ikkje born tek skade av å sjå at foreldra tek seg eitt glas vin eller ei øl, men skal eg drikke noko særleg meir enn det så ventar eg til han er i seng. Det er sjeldan tid til å kose seg med vin når han er våken, og er kosen borte ser eg ingen grunn til å drikke vin. Eg drikk ikkje berre for å drikke, lizzm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei, det gjør jeg ikke.
![]() |
#75 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Sier meg enig med Heiko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Greit nok at man ønsker å drikke når man har normalt friske barn, men alkohol gjør at man tar snarveier, andre løsninger, reaksjonstiden er helt anderledes. Det skal ikke mye til før man lukter alkohol, og vil man da ønske å bli holdt vekk fra barnet? Hvis det skulle skje noe? Tåler man den tanken i etterkant at " om jeg bare ikke hadde drukket, så ville jeg gjort slik og slik"
![]() |
#77 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg har hatt en liten baileys, et glass hvitvin, eller en liten øl med Malin til stede noen ganger, men ikke mer enn tre-fire. Jeg drikker i grunnen svært sjelden, og liker egentlig best brus/vann til maten uansett, så da lar jeg bare være å drikke. Jeg har ikke lappen, så det er ikke noe kjørbar-argument her.
![]() |
![]() |
#78 |
flisespikker
|
![]() Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Vi tar forholdsvis ofte en øl hver til middagen, både hjemme og når vi er på restaurant alle tre (og det kan like gjerne være en onsdag som en fredag), og jeg oppfatter ikke det som noe jeg må forsvare eller begrunne.
Samme her.
![]() |
#79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva mener du med dette?
![]() |
#80 |
flisespikker
|
Hvis man sier "Det er teit å velge å holde seg kjørbar når man har barn", er jeg enig i at det er en ganske tåpelig uttalelse - alle må selvsagt kunne velge selv å ikke drikke! Men hvis man sier "Alle som har barn, må holde seg kjørbare hele tiden", så synes jeg det er et teit argument - da uttaler man seg om hva andre bør gjøre, og for mange andre er dette et meningsløst argument; kanskje fordi de slett ikke har bil, kanskje fordi de har andre og like gode måter å komme seg raskt til lege.
![]() |
|
|