|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenStakkars Bina som ikke klarer se forskjell på en verdensomspennende religion og en nisse. :råll:
![]() |
#42 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenÅ gå i kirken, DET er fali det ! Man kan jo risikere å lære noe om det lille barnet som ble født i en stall. Og høre om hvor fæl han var mot sine medmennesker den tida han var her på jorda. Var det ikke han som veltet diskene til pengevekslerne også? Det skulle tatt seg ut nå i denne dyre juletid.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenDet er jaggu bra, for dette var ikke mye relevant.
![]() |
#44 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Julegudstjeneste i skolen
Jasså? Vi er minst to på dette forumet som ikke feirer jul, jeg og aC. Så den argumentasjonen faller på sitt eget manglende grunnlag.
Det er kanskje like greit når det bare er pisspreik.
![]() |
#45 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolen
Jeez, here you go again. Hvis du ikke ser at skolegudstjeneste faktisk er misjonering i aller høyeste grad, da står det ganske dårlig til med dine allmennkunnskaper.
![]() |
#46 |
Travelt opptatt
|
I det øyeblikk skolen arrangerer nissefest hvor de prøver å overbevise ungene om at nissen finnes, og legger fram gamle eventyr som noe som alle burde tro på for at ikke tussene skal ta deg, da skal jeg nok protestere mot det også. Så lenge religionsundervisningen gjøres like lite forkynnende som undervisningen om nisser har jeg ingenting mot den.
![]() |
#47 |
frakoblet
|
Æhm. Mener du at en gudstjeneste ikke er misjonering?
Eh, man feiret jul i Norge lenge før mennene med sverdene tvangskristnet landet.
![]() |
#48 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenSå fint Elias viser sitt sanne ansikt, fikk en mistanke om at han var en "skap bibel basher" i en tidligere tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Skrekkøgle
|
Fint at du ikke skal skrive mer. For da slipper jeg ta imot sånt dritt.
![]() |
#50 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet ikke hva en "skap bibel basher" er for noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenSendte PM Acsa.
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenDitt barn har krav på eget tilpasset opplegg i regi av skolen. Dette skal det gå ut tilbud om. Det skjer dessverre ikke på den skolen der jeg jobber, med det resultatet at mange er hjemme siste skoledag og at vi som skole faktisk bryter loven.
![]() |
#53 |
Skrekkøgle
|
Jeg tror også på Gud.
![]() |
#57 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Hvorfor hva?
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenTil et tidligere innlegg: En gudstjeneste er faktisk en religiøs handling om det så er skolegudstjeneste eller en vanlig gudstjeneste. Nå blir gjerne mye av innholdet tonet ned, men det er like fullt en gudstjeneste. Om jeg personlig mener at ingen tar skade av å være med på dette er det faktisk opp til meg som forelder å avgjøre om mitt barn skal være med på dette.
![]() |
#60 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegudstjeneste i skolenSorry ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|