Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir man julegaver uten å avtale?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 13:50   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes sjelden det er vanskelig å ta imot gaver, men ganske ofte går jeg rundt og grubler på om det er riktig å gi gaver til folk jeg egentlig har lyst til å gi noe til, eller om det på noen måte blir vanskelig eller pinlig for dem. Jeg er også kjent for å overtenke ganske kraftig når det gjelder priskategori og sånt på gavene jeg gir, samtidig som jeg blir blid og glad for det aller meste jeg får selv, og vi skal snakke om påfallende avvik i den ene eller andre retningen før jeg skjenker prisen en tanke.

Det hørtes, ikke overraskende, veldig kjent ut. (Pluss det ekstra nivået som oppstår dersom jeg får en gave og straks lurer på om giveren dermed havner i den leie situasjonen at h*n bekymrer seg over om dette ble pinlig for meg. Det vil jeg jo helst ikke utsette vennene mine for.)

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Altså tror jeg andre går rundt og tenker på ting jeg ikke går rundt og tenker på selv. Og denne tråden kan vel tyde på at jeg gjør rett i det.

Du går jo faktisk rundt og tenker på dem selv, da, bare at du gjør det på et metaplan. (Det er der den mest interessante tenkningen foregår uansett, er det ikke?)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.