|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Skal vi se: |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Har brukt en del i år, men har mange å kjøpe til. Men det er fordelt over 12 måneder, startet i januar, så det går. Barna får de dyreste gavene, men det er ting som de kommer til å bruke masse, forhåpentligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg liker også mye bedre å gi enn å få julegaver.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi har vel brukt rundt 5000 på gaver, vi kjøper ikke til så mange, etter at vi tok en runde og kuttet ut endel i fjor.
![]() |
#25 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi gir til foreldrene mine, mine søsken, tantebarna og noen vennepar av oss.
![]() |
#26 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?V kjøper gaver til nevøer og nieser, søsken (av de som ikke har barn), foreldre og besteforeldre. Også kjøper jeg gave til bestevenninnen min. Foreløpig er det ikke så mange av søsknene våre som har barn. Vi bruker å gi ca. 250 kr per person, til besteforeldre kjøper vi en flaske vin, et bilde, eller en geit fra kirkens nødhjelp. Til barna våre kjøper vi ikke gaver for mer enn 2-300 kr, men de er foreløpig så små at det holder i massevis. Bruker vel totalt ca. 3-4000 på julegaver, og det er også max det vi har råd til siden jeg er student. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Ellers bryr jeg meg egentlig ikke om hvor mye folk bruker på julegaver så lenge de har råd til det og kjøper nyttige ting. Dette gave- og kjøpehysteriet i julen, tar jeg stor avstand fra. Særlig når det er gaver som er kjøpt bare for å kjøpe noe, uten at det ligger noe omtanke i det og gaven er totalt unyttig for mottakeren. Vi produserer nok søppel som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi gir til tantebarn/onkelbarn (10), foreldre (3), 3 av 4 søsken (søstra mi har 5 barn og de er klar på at de ikke ønsker seg noe og gir heller ikke noe til søsknene, så da gir ikke vi heller - med unntak av nykvernet kaffe, men den før de jo før jul da) Mannen, prinsen og 5 vennepar. Mannen er i tillegg fadder til to gutter som og får en gave.
![]() |
#29 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi gir til ca 20 stk.. ++.
![]() |
#30 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi gir gaver til hverandre, barnet, foreldre, besteforeldre, tante og onkelbarn, søsken, noen søskenbarn og deres barn, faddere og venner. Tilsammen er dette ca 35 gaver. Jeg tipper at vi i snitt bruker 3-400 pr gave, noen er billigere og noen er atskillig dyrere.
![]() |
#31 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg kjøper til sønnen min, mannen min, foreldrene mine, broren min og familien hans, bestefaren min. Til gudbarn og til noen venner og deres barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?7000 har det nok glatt gått på små og store pakkar. Har da kjøpt til våre foreldre, besteforeldre, søsken, tante/onkelbarn, våre barn, til kvarandre, fadderbarn + litt til.
![]() |
#33 |
Energisk
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg har handlet 32 gaver, fordelt på 20 personer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Samlet sett: Kjære(ca 1000), to barn(ca 1000 totalt), hund(100), to sett foreldre(ca 1500), to søskenbarn(400), fire søsken(1500), ett tantebarn(200), fire venninnebarn(500), fire venninner(300), mormor(300), barnas far(200), barnas besteforeldre(200)
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi bruker ALT for mye. Selvsagt mye fordi vi ikke begynner med planleggingen før tidligst en uke før jul. |
![]() |
![]() |
#36 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?
Jeg har tenkt litt på dette, og jeg er ikke enig i at dyre gaver betyr at fokuset er feil. (Ikke nødvendigvis, i alle fall.) Dyre gaver betyr primært at man har mye penger å bruke på gaver, og det ser jeg ikke noe galt i. Så lenge man kjøper gaver som mottageren blir genuint glad for og/eller har genuint bruk for, og så lenge ingen presses til å bruke mer enn de ønsker/kan, ser jeg ikke noe negativt med dyre gaver. (Nå tenker jeg primært på gaver mellom voksne. Dyre gaver til barn kan jeg derimot klart se ulemper med, fordi man da er med på et press overfor barnets venner.) Dyre gaver som ikke er gjennomtenkt eller passer for mottageren, er naturligvis ganske meningsløst, da.
![]() |
#37 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg har i år kjøpt og laget 43 julegaver i prisklassen 30-400,-
![]() |
#38 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Jeg skulle ønske det kunne være lett å finne nyttige, fine, kule, midt-i-blinken-gaver som ikke koster all verden. Men det er ikke alltid jeg klarer å finne det til alle mottakerne, og da ender det fort med at jeg bruker litt mer enn først tenkt
![]() |
#39 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Både LøveMannen og jeg har små familier, så vi har ikke så mange å kjøpe til. Dermed bli julegavehandelen hverken for dyr, eller for mye stress. Jeg er ikke så veldig opptatt av pris på gavene, prøver heller å finne noe som jeg tror mottakeren vil bli glad for. Det gjelder for julegaver som for alt annet jeg kjøper; jeg liker ikke ræl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Originala
|
![]() Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?Vi gir til hverandre, barn, søsken, foreldre, besteforeldre, stesøsken, nieser og nevøer, stenevøer, venner, venners barn, min fars svigermor, fars nevø og niese, enkelte søskenbarn og enkelte søskenbarns barn. Dessuten gir Lillemor gave til en venninne. Sist redigert av Fadese : 16-12-07 kl 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|