|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg synes et par - tre dager før julaften er greit. Alt annet er utopisk i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Mange kommer nok til å smile/knegge av oss i morgen, for i morgen kveld kommer treet opp her. 9 dager før julaften, det synes jeg må gå an. Gleder meg, og vesla er helt på styr og gleder seg ihjel. Eller, ingen SER jo vårt juletre siden vi bor i blokk over bakken, så det er vel bare helst dere her inne som vil knegge.
![]() |
#163 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Her skal treet pyntes på tirsdag, altså den attende. Men det er fordi Malin reiser avgårde på "juleferie" på torsdagen. Jeg reiser etter på lørdagen, og så blir vi borte til første juledag. Syns hun skal få lov til å ha treet i stua et par dager før hun reiser.
![]() |
![]() |
#164 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg synes 23. desember er den store dagen for å pynte juletre. Da jeg var liten så var det allltid våre foreldre som pyntet treet på kvelden lillejulaften, etter at vi alle hadde tatt frem julepynten og pyntet huset. Treet ble alltid pyntet etter at vi var gått i seng, og jeg trenger vel ikke å si at det var magisk å våkne opp julaften, helt mørkt i huset og med et nydelig vakkert juletre som lyste opp stuen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Er akkuratt ferdig med å pynte treet nå jeg.
![]() |
#166 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?
Åh jeg blir helt rørt av å lese, så herlig! Nå er jo jeg oppvokst med pyntet juletre midt i desember, og jeg har allikevel alltid vært utrolig glad i julen, en sånn barnlig stemning i hele desember. Men for å "bøte" litt på at vi pynter treet midt i desember, legger jeg ALDRI gavene under treet før natt til julaften. Da kommer nemlig julenissen og legger alle gavene der, og legger samtidig frem julestrømpene slik at når vesla våkner julaften morgen ser hun DEN gavehaugen og julestrømpen sin. Og så har vi verdens beste julaften.
![]() |
#167 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da vi var små trodde vi også at det var julenissen som hadde lagt alle gavene under treet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jepp det skjønner jeg veldig godt. Jeg jobber jo ikke ute, så jeg får jo nytt førjulstiden mye mer enn fulltidsarbeidende, så det blir jo helt annerledes. Her går HELE førjulstiden med i baking, pynting og bare kos hele tiden.
![]() |
#169 |
Stadig underveis
I denne tråden opplever du noe mange opplever på dette forumet... at deres verdier, vaner, tradisjoner og/el livssyn blir latterliggjort. Kanskje greit å ta med seg erfaringen til andre diskusjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Glamorøs
|
Syns du det er spesielt mye latterliggjøring på dette forumet i forhold til andre? Jeg opplever at det er mindre latterliggjøring og mer fruktbare diskusjoner her enn andre steder jeg har hengt.
![]() |
#171 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg synes heller ikke dette forumet er det verste på den fronten. Faktisk helt omvendt, dette forumet er jo mye mer saklig og oppegående både på den fronten og andre.
![]() |
#172 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Nå har jeg forresten kastet ut jula, og herligheet så deilig det var! Jeg er helt plutselig møkkalei hele jula etter 2. juledag og da orker jeg ikke å ha pynt i hus. Vesla var heldigvis helt enig og var overivrig med å hjelpe meg å ta ned all pynten og sette bort juletreet. Herlig! Nå gleder jeg meg til neste førjulstid, hehe. Men først må det bli sommer. :lengte:
![]() |
#173 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?:skal plage Iset med juletreet på nyttårsaften:
![]() |
![]() |
#174 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Jeg blir ikke plaget av det altså, jeg vil bare ikke ha det i hus selv.
![]() |
#176 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#177 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|